Direktlänk till inlägg 16 november 2009

Mullvad!

Av Solweig - 16 november 2009 21:51

Jag måste fråga Anita om alla hennes valpar är mullvadar? Lina har väl aldrig varit intresserad av att springa allt vad tyglarna håller i nyplogade åkrar. Men det är Tora. Hon springer så fort att rätt som det är så snubblar hon och slår en frivolt bland fårorna.

Men det bekymrar inte henne det minsta. Hon fortsätter i samma fart. Sen ligger hon och vänter in mig och Lina och tror att Lina skall jaga henne bland fårorna, men det gör ju inte Lina. Hon tycker inte om att vara i så smutsig miljö. När vi kommer hem får jag duscha Tora, och ändå så stänker det jord om henne.


Sedan får jag ladda fickorna med smågodis på varje promenad. Jag har ju beklönat henne när hon hoppat upp på en sten, nu hittar hon stenar överallt. Hon har "stenkoll" på var varenda sten som finns på de stigar och vägar vi går . Så hon sätter fart för att vara först på stenen. Lina hoppar inte upp förrän jag är på väg dit för att belöna Tora.

Nu måste jag hitta på en ny lek. Vad det nu skall bli.

 
 
Kerstin

Kerstin

18 november 2009 09:41

Hej!
Jag måste bara svara dej om denna "mullvad"du har,vi har brorsan till din "mullvad,"Kjelle han bor hos Åsa o hennes västgötagäng,hon säger att han älskar att spinga i vatten far runt så vattnet sprutar om honom (vad ska man kalla honom)inte likt några andra västgötar vi har det är nog något vattendjur vi fått vet ej om det beror på Anitas uppfödning???Roliga är de iallafall Kerstin o Åsa

http://åswallen

 
Ingen bild

Solan

18 november 2009 14:43

Ja vatten är inget som Tora backar för heller. Men hon blir inte lika lortig i vattnet så det undviker vi inte lika ofta. Här omkring har en bonde plöjt upp varenda åker. Först var det flytgötsel som han spred, med de följder det hade för mej!!! Sen plöjningen. Suck!!

 
Anita W

Anita W

19 november 2009 11:37

Nä ser där har ni fel. Mamma är världens sjåpigaste när det kommer till vatten, smuts o.d Pappan vet jag inget om. Däremot är "kusinerna" , läs William, något av en gris/mullvad/grävmaskin osv.
Det har blivit många "onödiga" duschar för den grabben
Om det beror på gammelmatte som var sim instruktör vet jag inte heller
Men, visst är hon värd varje litet bad, torkning, och sånt?
Nu ska Kerstin och jag ge oss iväg till Norge. Lilleström. Deras stora utställning. Det är 6 st. Västgötar anmälda så nu får vi slåss om cacib o cert. Säkerligen andra svenska hundar . Det finns inte så många i Noge, visserligen Williams syster och hon är fin men vi har åkt så långt att vi bör få det Ha Ha, om det bara berodde på det
SES ANITA

http://www.svedala2u.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards