Alla inlägg den 22 november 2009

Av Solweig - 22 november 2009 17:34

 Ja i dag var det slut på glädjen. Fast tidigt i morse när tjejerna och jag gick morronpromenaden var det lite fruset. Då var det ganska o.k. i alla fall. Vi gick långa slingan som är drygt två kilometer.

Den går både i skog och över gärden. Mitt i någonstans snusade Yora rätt på en katt som hon drev upp i den minsta tall som tänkas kan. Stackars katt hon hade all möda i världen att hänga sig kvar på den späda stammen. När jag kom ifatt bannade jag Tora, vilket inte tycktes bekomma henne ett skvatt. Men hon flöljde med i alla fall. Så jag hoppas att kattstackarn har tagit sig ner.

 

Sedan mitt i dan efter att jag kollat in skidtjejernas vinst i stafetten skulle jag gå ner på samhället och posta ett brev. Tyckte det var en helt perfekt promenad med mina två damer. Då hade det börjat snöa, ja snö är för enkelt det var snöblandat regn. Slask helt enkelt.Skrikandes

Men vi drog, hemkomna var vi genomsura. Men det är sånt man får ta.


Husse och en av granngubbarna har varit och fiskat, han kom hem för en stund sen och han var nog ännu surare än vad vi blev. Han hade i alla fall fått en fisk.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards