Alla inlägg under oktober 2009

Av Solweig - 31 oktober 2009 20:40

I dag har det inte varit något på tapeten förutom att jag och husse har dragit på väven. Annars har det varit lugna gatan, husse lagade middag, jättegott!

  

Den här lilla tösen snarkar och sover kvällarna igenom i soffan.

Av Solweig - 30 oktober 2009 14:30

Vi har varit lite smått isolerade på vår gata några dagar. I allt grävande för fjärrvärme så grävde dom av ledningar till vår telefon ,data och TV.

Så vi har lyssnat på radio och löst korsord. precis som i gamla tider.

Av Solweig - 27 oktober 2009 20:07

I höst har en av bönderna som finns i vår närhet plöjt upp massor av sina åkrar. Det finns ingenstans att gå snart. Tora älskar att gräva ner sig i en nyplöjd åker, men jag uppskattar inte henne efter det. Hon ser ut som en jordkoka hela hunden. Därför försöker jag gå där det inte finns några nyplöjda åkrar. Men det är inte så lätt längre om man vi gå en lite längre bit. Om man inte vill gå på landsvägen. Det tycker inte jag är så kul.

  

Här är det jakt på gång. Dom jagar varandra runt, runt.

  

Samtidigt måste man hålla koll på omgivningarna.


I morronbitti kommer det en kille hit med en barnsäng klockan halv 6 på morron. Maggan har köpt en begagnad säng av några som bor i Rissna men jobbar i stan. Dom kommer vägen förbi mig när dom åker till stan, så därför skall sängen lämnas här. Jag får väl sätta klockan på ringning!Skrikandes


Maggan har ju åkt hem till sin far en sista gång innan det blir för mycket snö. Hon skall hämta sina vinterdäck där.


Vi har ju sista allmänlydnadsträffen i morron kväll. Får se om jag tar med fika att bjuda på.



Av Solweig - 26 oktober 2009 21:02

Var på Granngården och köpte en gasolflaska för 900 kr i dag, samma sorts flaska kostar 1800kr på OK. Man kan säga att jag tjänade 900 kr.  Glad blev jag i alla fall, fick ju pengar till annat. Vi skall ha gasolen i husvagnen. Vi har en flaska men det är bra med två, då blir man inte ställd när det blir ebb i den ena.

Husse är och hämtar kött, dom slaktar i kväll. Men vi skall inte ha något av det, husse har sålt till hugad spekulant.

  

Här står tjejjerna och vädrar. Det måste vara massor med rådjursdoft överallt. Dom följer spår var man än går.

   

Här är en som jag trodde var ute men som jag hittade sovande i sängen. Hon vaknade när jag knäppte. Det var helt mörkt i rummet men blixten väckte henne. 


Av Solweig - 25 oktober 2009 19:31

Har skickat texterna till Britta som skall in i tidningen. Det känns skönt att ha det gjort. Annars har det inte hänt så mycket i dag förutom hundpromenader. Anita skickade ett mail om att Toras syster vunnit cert på sin första utställning i Finland. Snygga tjejer dom där Svedalatikarna. Tora skall jag ju ställa på inoff om 14 dagar. Vi kan ju hoppas det går bra.

Husse kom hem i eftermiddags. Dom hade skjutit en kalv i helgen. Därför åker han upp i morron för slakt.

Själv skall jag på Fonus på möte. 

Av Solweig - 25 oktober 2009 13:39

Kände så i dag. man minns förr i tiden. Det var roligare då, helt visst!

kolla detta!


http://www.youtube.com/watch?v=ubOiYIdnlAE&feature=related

Av Solweig - 25 oktober 2009 12:42

Som ni ser tog jag bor annonsen när jag stängde bloggen.

Annars tycker jag kanske att det var lite fräckt, men nu förstår jag varför dom bytte namn. det går ju inte att kalla bloggen "Blogga gratis" längre. Om man inte vill ha en annonspelare till blogg.

Av Solweig - 25 oktober 2009 09:43

Lördagens träff med distriktets ordf. blev en jättetrevlig dag. Vi diskuterade och skrattade. Vi var 10 st från mellannorrland, men det fattades representanter från flera klubbar i Jämtland. Det var bara vi från Östersund och Härjedalingar samt två käcka tjejer från Sollefteå som deltog. Men vi hade som sagt jättetrevligt. Mat och fika blev vi också bjudna på så det var toppen.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Skapa flashcards