Alla inlägg under juni 2011

Av Solweig - 30 juni 2011 18:15

Här har man väntat vid brevlådan varje dag, men inte har det dimpit ner något brev från SKK. Så i dag tog jag saken i egna händer och gick in på nätet och kollade om det skulle finnas ett Pm där, och tänk det gjorde det!   


Men inte blev man glad av att läsa det! Det värsta scenario som tänkas kan

10 västgötar och 10 pommar. Maggan startar med pom först kl. 09.00 och västgötarna startar sist.  63 hundar totalt i ring 14 där götarna går. Det kommer att ta hela dagen.   


Men dat är väl bara att ta med jämnmod. Blir ju inte bättre av att ,man hetsar upp sig.   

Annars så har man hållit värmen i dag, det har varit jättevarmt.  

21 grader i skuggan.


Man vattnar och vattnar. Har investerat i fyra nya höga buskstöd i dag. Allting blir ju så långt, sen regnae det och då rasar det och hänger över det som står intill.

Av Solweig - 29 juni 2011 21:57

Har en gansak stor trädgård som jag älskar. Men det jag inte älskar är allt ogräs som sticker upp överallt. Jag rensar och rensar, men det känns ibland som om det var ett omöjligt projekt att få det ogräsfritt.

I dag har jag rensat i trädgårdslandet, samt runt pionerna. Mina stora vackra pioner som snartt slår ut. Dessa fantastiska blomster! tills dess får jag nöja mig med mina bondbioner som står i fullt blom nu.,

  

Dagliljorna blommar ockå och doftasr ljuvligt.

Brudarna följer mig vart jag än är i trädgåden.

 

Dom är ena riktiga morsgrisar, fast rätt så söta tycker jag.

 

I morron blir det vedhögen som får mitt intresse. Jag skall börja köra in ved.



Av Solweig - 28 juni 2011 22:19

Var en snabbis och shoppade på förmiddagen. Hundarna fick vara hemma. då det var så varmt.

Efter det kom en granne och fick plantor som jag behövde bli av med, sedan fikade vi.

Maken kom hem från jaktstugan.

Efter middan var jag ner tilll klubben och tränade Rallylydnad med Lina. Ingrid var också där. Vi skall träna nu varje tisdag som vi kan fram till i oktober när det är officiell tävling i Sollefteå.

Av Solweig - 25 juni 2011 20:06

Midsommarafton kom Maggan och grabbarna. Vi åt och umgicks ute på glasverandan då vädrets makter inte var på den bästa sidan. Det blåste och regnade lite nu och då.

Men på verandan är det både vindstilla och rätt så varmt. Känns ju lite som om man är ute. William och Rasmus bygger lego. Hundarna lägger sig i hela tiden.

 

Ingvar hjälper också till att bygga.

   

Vi har ganska mycket lego

 William har byggt en märklig manick helt själv, den skall vi vara rädda om tills han kommer hit nästa gång, har vi lovat.

 

Av Solweig - 24 juni 2011 00:22

En riktigt trevlig midsommar tillönskas alla läsare av min blogg!

 

Av Solweig - 22 juni 2011 21:28

Maggan och jag har varit på premiäröppning på Dollar Store! Där var nog halva Östersunds befolkning. Jag skulle köpa foppatofflor till Ingvar, det gick ju bra och det slank nog med en hel del annat också, sen var det kön till kassan. Den var jättelång trots att det var fem kassor tror jag.

Hur som helst så kom vi ut till slut och då sken solen! Så trevligt!    

Sedan har jag rengjort vattentanken i husvagnen, brukar göra det varje år, men i år blev det så brottom när vi skulle ner till Vårgårda och Tånga så det har inte blivit förrän i dag.


Tänk om midsommarhelgen kunde få  hyfsat väder ändå!

Snöbollsbusken blommar så rikligt.

 

Av Solweig - 21 juni 2011 22:14

Det skulle ju ha blivit rallylydnadsträning i kväll, men det kom ingen och Lina och jag tränade bara två moment utan skyltar. Det blåste så mycket att skyltarna skulle säkert ha blåst iväg. Sedan tränade vi lite agility. Det var roligare tyckte Lina då slapp hon sitta i det blöta gräset, det regnade ju också!


I morron skall det bli bättre väder, men bara en dag! Sedan är det regn och rusk som gäller hela midsommarhelgen, vilket ju är jättetrist.



Av Solweig - 20 juni 2011 20:02

Nu börjar det blomma i min trädgård, visst en del blomster har blommat ett tag nu men rosorna börjar komma igång nu.

   

Likaså pionerna fast det är lika där en del är snart utblommade och en del har inte börjat ännu.

 

 

Sen finns det ju fägring som hållit på sen mitten av maj.

 Ibland tycker jag faktiskt att minträdgård är ganska fin!  


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards