Alla inlägg den 17 november 2009

Av Solweig - 17 november 2009 20:58

Det är fortfarande plusgrader, i dag 3-4 grader varmt. Men det är inte så kul då det är jätteslaskigt. Man halkar runt när man rastar hundarna. Hundarna får man duscha varje gång man varit ut. Om man inte bott här redan skulle man nog flytta hit om man bott söderut. Tänk att ha det så här hela vinternSkrikandes Jag skulle bli tokig! Vi kan ju hoppas på snö och då blir det rent i alla fall. Även om det är kallt och vintern är lång här mot den är söderöver så väljer jag nog detta i alla fall. 

Vi har inga fästingar på sommaren ännu i alla fall. Fick prova på det i somras när vi var i Frövi. Plockade 10 stycken på Lina en dag när vi varit ute i skogen. Fy!!! Säger jag bara.

Det går inte att träna ute. Lina vill inte ligga i det blöta gräset. Det är bara på gatan utanför som det skulle gå, men det är ju inte så kul. Därför har vi haft godissök på gräsmattan och korvsök inne som aktivering. Sedan har jag klippt Linas klor.

Husse packar för en dag i älgskogen i morron. Det jagas ju ända tills det är för mycket snö. Just nu är det ingen snö alls.

   Längtar sol,det har varit mulet för länge tycker jag.  

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards