Alla inlägg under januari 2015

Av Solweig - 27 januari 2015 14:38

Det har blivit mycket träning nu ett tag. Dels så tränar jag klicker med Tora och det blir också en del med Julia, fast hon har också sin egen träning.

I går var vi på klickerkurs och det går väl så där. Det är inte nått snabbfix när man skall vänta in att hunden gör de rörelser man vill att den skall göra utan att man hjälper till.


När det gäller Julia så har vi till hemläxa att träna med visselpipa. Det innebär att man visslar och ger godis och visslar och ger godis o.s.v Detta skall vi göra tre gånger dagligen den här veckan.

På söndag har vi kurs och då blir det väl "examen" Då skall vi väl använda pipan till inkallning.

Vi har ju använt pipa tidigare så jag har använt en annan pipa nu för att den har ett annat ljud.


Till helgen skall Maggans grabbar sova här då Maggan åker ner till Stockholm på lördag e.m och hämtar en ny hund. Olle skall också få vara här.


I dag har vi varit och handlat, bland annat kattsand, kattorna är ju inne nästan hela tiden och det går ganska mycket.

Linus har repat sig nu men det är inte mycket kattmat som han tycker om. Fia är inte bättre, dom är så kräsmagade så det är nästan omöjligt att hitta nått dom äter.

 

Här ligger Linus och Julia och trängs med husse på sängen.


Vi har också köpt biljetter till Revyn som vi tänkte gå på på torsdagkväll.

Ingvar är hemma i dag, vilket inte är så ofta nu för tiden.




Av Solweig - 18 januari 2015 18:22

Så är andra gången på problemkursen med Julia över. Vi hade först lite sök ute innan vi hade teori, sedan var det hundmöten. men det var samtidigt träning med sitt stanna.  Julia var så duktig. Skällde inte en enda gång och var ganska oberörd av hundarna omkring.

det är ju Julias skällande på hundar vid möten som vi skall försöka "bota".


I går, lördag fick Ingvar åka in på Djursjukhuset med Linus, han hade kräkts i flera dagar utan att bli bättre. Nu fick han medicin och en massa foder som han inte äter. han äter nästan ingentig.

Jag har nåst ge honom hans vanlig foder, då det ju är viktigt att han äter något. Kattor kan ju inte svälta, då blir dom skadade.

I morron är det klickerkurs igen och jag har inte tränat klart hemläxan. Tora är inte så klyftig, det är mycket lättare att lära Julia. Men hon skall ju inte på nån kurs!


Vi får ta en runda i morron och sedan får det väl gå som det går.

Av Solweig - 13 januari 2015 10:59

Nu är det ett tag sen jag skrev i bloggen. Men det har inte hänt nått av vikt. Tora har löpt färdigt. jag har städat ut julen.

I går var det dax att besiktiga min bil. Eftersom jag också hade första träffen på klickerkursen fick maken ta bilen min på besiktningen. Den gick igenom även denna gång utan anmärkning.

Jag fick ta makens ford på min tur. Jag skulle till Mo som ligger ca 5 mil från Brunflo. I vanliga fall ingen resa att tala om, men i går var det snöstorm. Det hade snöat ett par dm redan när jag for och det fortsatte hela kvällen.


Vi höll till i en inomhushall som ligger i en sluttning. Ner gick ju bra, men när man skulle hem var det värre. En av deltagarna hade beställt skjuts av sin make, men det bar sig inte bättre än att han fastnade i backen upp och när han skulle backa tillbaka backade han rakt ut i snödrivan, därifrån fick han skotta sig ur.


Som tur var kom det en hjälpande traktor som plogade upp vägen upp och fram till stora vägen. Men sen fick man ta gud i hågen för stora vägen var inte plogad, varje gång det kom en lastbil fick man i god tid sakta ner för det blev helt vitt.

Det frös till på vindrutan också så det var max värme dit som gällde och sen köra så fort att snön int fastnade.

Vindrutetorkarna frös i ihop på nolltid.

Det blev en spännande färd som gick bra om man ser till omständigheterna.

Nu har jag varit ut på morronpromenaden med vovvarna och sedan har jag skottat bort drygt 3 dm snö från gårdsplanen. så nu behöver jag nog inte så mycket mer motion denna dag.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards