Direktlänk till inlägg 14 maj 2009

Avresa

Av Solweig - 14 maj 2009 12:54

Så har vi sett till att husse kommit iväg på sin fiskeresa till Norge.

Nu skall vi vara ensamma i flera dagar. Men det går säkert utmärkt!

I tisdags kväll var vi på Kvällstrav, vi satt i restaurangen, åt gott och hade det trivsamt. Det var några som spelade bort pengar. Själv gick jag 40 kr. plus.

Hundarna fick vara ensamma hemma. Det gick helt utmärkt. Tora hade inte ens kissat inne. Men hon hade börjat äta upp hallmattan. Men det var helt väntat, hon äter på allt.

I går var vi på stan och köpte ett äppelträd, Rödhätta. Jag har grävt ner det i en del av köksträdgården. Vi köpte en trädgårdssoffa till också. Ingvar skall montera den när han kommer hem.

 
 
Annika

Annika

14 maj 2009 13:09

Men vad lustigt!!
Satt och läste på senaste inlägg på bloggagratis.
Reagerade när jag såg ordet trav och tänkte...jag går väl in och lämnar en kommentar
Tittar på vovvarna och vidare på dina länkar och ytterligare vidare på din egen hemsida.
Men där står ju Marias (och dina barnbarn) barn!!
MIN maria. :-)
Som jag har jobbat med tidigare på travet och pratar med då och då.
...och som jag borde ha mailat för längesedan. *rodnar lite*
Hur som helst, nu har jag sagt hej....och mycket mer.
Ha det gott!

http://acka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Solan

14 maj 2009 22:20

Maria visade mig din sida när hon var här för någon vecka sedan.
Länge sen vi sågs! Kul du hörde av dig!

 
Britta

Britta

14 maj 2009 22:34

Hej Solan!
Vi gräver, jobbar och står i :0)
Undrar om våra trädgårdar någonsin blir som vi tänkt?
Har en stark känsla av att din - både är och blir -som tänkt, betydligt mer än min :0)

http://www.oxberget.se

 
Ingen bild

Solan

15 maj 2009 16:11

Nä,Du Britta, inte blir det som jag tänkt, om jag nu har tänkt något! Men du förstår jag är barnsligt road av att gräva i jorden. Har jag inte fått göra det har det inte varit nån sommar! Utseendemässigt är nog din trädgård vackrare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards