Alla inlägg under november 2011

Av Solweig - 28 november 2011 13:44

Så var det slut på den sköna hösten och vintern har tagit vid. 1:a advent anlände snön och sen blåser det halv storm så i dag måndag driver snön igen alla vägar. Har varit ut två ggr med vovvarna och dom tycker ju att snö är jätteroligt. Vilket inte jag tycker, när man får pulsa i drivor som blivit halvmeterdjupa. Ibland är det ingen snö alls och rätt som man går blir det jättedjupt.

 

  

I går hade vi Hanna och Oskar på middag. I dag har jag varit ut och handlat mera tapetklister, så nu fortsätter renoveringen.

Av Solweig - 26 november 2011 21:33

Så har Lions julmarknad gått av stapeln, i halv storm delvis. När det kom en vindby flög kakkartongerna. Men vi fixade att få in mera pengar än i fjol trots vädrets makter. Det var ju inte bara kakor utan julgranar,julkärvar, kransar av buxbom, kolbullar samt en stor tombola.

Efter att ha sålt kakor hastade jag hem och rastade brudarna , sen klä om och åka ner till världens bästa Antje som fylld 60 år! Helt otroligt, hon som ser så ung ut. Efter det hem igen och klockan sex var det julbord tillsammans med lionsmedlemmarna. Vi har alltid julbord som avslutning efter marknaden.

Många lotter har jag köpt i dag men inte vunnit ett dugg :((.

Nu sitter man mätt och belåten och slappar efter en dag full av aktiviteter.

I morron 1:a advent.

    

Av Solweig - 25 november 2011 22:20

Tycker Tora om tratten hon måste ha när vi behandlar hennes öra.

 

Av Solweig - 24 november 2011 20:33

Tora har fått inflamation och infektion i sitt högra öra. Det är svullet och ont. Vi har varit till vet i dag och fått örondrippar och Prednisolon. Vi skall behandla till slutet av nästa vecka, då vi skall på återbesök hos vet. Hoppas det blivit bättre till dess. det är så besvärligt att behandla, hon skakar ju ut örondropparna. Hon får ha tratt på när hon har fått örondroppar, den har hon minst en halvtimme under och efter varje behandling.

Annars händer inte så mycket. Maken jobbar på sitt kontor. Han har börjat med väggarna nu. Vi skall väl tapetsera till veckan. I helgen blir det inte mycket gjort. I morron skall han åka och hämta julgran, sen på lördag är det julmarknad. Söndag  får vi besök av hanna med familj på middag. Själv skall ja baka saffransbullar i morron, både till marknaden och till mig själv.

Vi har fortfarande sol på dagarna. Helt fantastiskt väder. Saknar inte snön. Visst blir det lite smuts inne som dras in men vad då? Det går att torka bort.

Nu när vi håller på att reparera så blir det skräp och oreda så det märks inte. Skall väl städa i morron.


Av Solweig - 22 november 2011 19:21

Det är den 22 november och det är grönt på gräsmattan när frosten tinat bort. De senaste nätterna har det varit kallt, men det har det inte varit särskillt många denna höst.

Jag tog några bilder när jag var ut med hundarna i dag. Solen sken från en klarblå himmel och gräset var grönt.

 

Det är bara där det varit skugga hela dagen som frosten inte tinat bort.

Hundarna blir ju smutsiga, men man har ju tvättmaskin!

 

 

I fjol den här tiden var det minus 10 mitt i dan! Det hade snöat så man hade skottat snö. Det har vi inte gjort i år. Inte en snöflisa!

Jag längtar inte till snön heller. Det hinns nog. Det är ju 1:a advent till helgen och vi har julmarknad. Har stått och frusit så många år så det gör inget om det inte är snö och kallt. Hoppas bara att det inte blir så blåsigt.


Av Solweig - 19 november 2011 15:19

Det har blivit lite stiltje i aktiviteterna här hemma. Visserligen jobbar maken med fönstren på sitt kontor, men jag har ju vävt färdigt mattväven och gjort färdigt i trädgården. Hundpromenaderna blir ju inte färdiga nån gång, men det är ju också mina träningsrundor så dom ingår liksom i dagsrutinen utan att vara en aktivitet.  


 Har hittat en stickbok från Norge som jag skulle vilja ha översatt! Norska och svenska är mycket olikt vad gäller stickning. Har i alla fall stickat ett par vantar efter en av beskrivningarna, vet inte om jag gjort rätt, kommer väl aldrig att få veta!

 

Sedan har jag gjort en krans till ytterdörren av grankvistar som jag har hämtat för att täcka i rabatterna. Det räckte till krans också. Måste byta rosett i alla fall, tar nog en röd.

 

Sedan har jag köpt små tomtar som jag skall ha i blomlådorna under köksfönstren. Men den dekorationen får vänta lite till.      


Av Solweig - 13 november 2011 20:20

Det sägs ju att fiskelyckan är som störst när det är fullmåne. Det har det varit den gågna veckan. Vi har varit och fiskat  4 dagar i veckan, men inte kan man säga att fångsten varit särskillt imponerande. Maken har fått minst en fisk varje dag, men tre dagar har det bara blivit en!

Själv har jag kammat noll! Har väl inte den rätta ihärdigheten heller. Har eldat och aktiverat hundar och gjort allt utom att fiska rätt som det är.

Månen hade inte gått ner när vi anlände klockan 8 på morronen.

 

Men sen gick solen upp och förgyllde dagen

 

Maken fick dagens fisk

 

Tora försökte få Lina på bettet

 

Frost i gräset

 

Av Solweig - 10 november 2011 09:40

Fiske var det. Jag har inte fiskat röding och öring på så länge. Kände att jag var ringrostig. Sedan var ju fisken inte så intresserad av att nappa heller. Men man fick ju mycket frisk luft och motion. Hundarna sprang runt i lingonriset, men tyckte nog att det blev lite trist till slut.

 

 

Maken fick dagens enda fisk.

   

Vad tycker du säger Lina, är den nog stor? Måste titta närmare säger Tora.

 

Man får väl godkänna den!

 

Soluppgång

 

Vackert

   

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards