Alla inlägg under mars 2013

Av Solweig - 29 mars 2013 10:48

Vi har fåglar som matgäster vid fågelbordet men den som äter mest är denna gynnare. Han har sin frukost här varje morron vid 10-tiden

 

Linus som snart är 13 år sitter inne i fönsteret och skorrar. I sina unga år skulle han ha haft brottom ut, men numera räcker det att titta på när ekorren äter.

 

Av Solweig - 28 mars 2013 13:40

Sol från en nästan klarblå himmel, någon plusgrad. Helt fantastiskt. Vi gick en längre promenad i går på 1½ timma så dagens blev knappt 1 timma. Hundarna springer ju så mycket mer än vi går så dom får nog så dom klarar sig.

Tora hittade något som hon måste gräva upp. Vet inte vad det var för hon gav upp till slut.

 

I går var jag på styrelse i Föreningsarkivet. Trevligt som vanligt. Passade på att handla några prylar jag glömde sist samt så handlade jag till Maggan som har jobbat hela veckan och jobbar till fyra i dag så det fanns dåligt med tid för handling.

Men så med folk det var på affären. Jag brukar inte handla dagarna före storhelg, man blir ju nästan nertrampad!


Av Solweig - 25 mars 2013 13:02

Bild på Jackdow´s Orvar Onyx (Zorro) med kompis Zeke. Tack Lillemor för fina bilder.

 

Han har blivit stor Toras lillgrabb.

 

 

Av Solweig - 24 mars 2013 10:24

Jag går tre olika rundor med hundarna på mornarna. En av dom brukade ta en timma när jag började gå den, nu tar den 45 minuter. Man har tydligen fått lite kondition!  Har inte satt upp något mål för hur snabbt det skall gå utan det blir som det blir. Men man behöver ju motion så det är ju inte fel att kroppen lyder.

Det har blivit lite mildare även om det är kallt av vinden som envist håller i sig. Solen är varmare det känner man även om den inte är så varm klockan 08.00 på morron när jag går ut första gången.



Av Solweig - 22 mars 2013 19:06

Vi fick en tidig morron denna dag, då maken skulle åka ner till Falun och skidspelen klockan 07.30

Det var -19 grader så jag lyckades starta min bil som inte hade haft motorvärmare på, men det gick bra. Sedan skjutsade jag honom ner till järnvägsstationen där han skulle bli upplockad av kompisarna med buss.

Jag lyckades förmå hundarna att vänta tills klockan blivit kvart över nio innan vi gick ut på morronpromenad. Det var -16 då, men det blåste inte så det var hyfsat. Solen sken från en molnfri himmel. Vi gick vår timslånga promenad, sen fick jag min frukost.

Har inte gjort så mycket i dag, kollat skidåkningen från Falun och stickat färdigt ett par sockar. På eftermiddagen tog vi en timslång promenad igen, nu hade det börjat blåsa så det var ganska kyligt fast det inte var lika kallt som i morse.


Av Solweig - 19 mars 2013 10:59

Var ju ordförande på Trädgårdsföreningens årsmöte i går fick denna vackra bukett som lön för mödan!

 

Morronens promenad, lika lång som i går 5,5 km fick jag sällskap av maken på. Lika soligt som i går men något kyligare. Men det blåste mindre så det var skönt. Tora och Lina hittade en sten som dom besteg.

 

Julia har inte lärt sig detta med godisstenarna.

 

Av Solweig - 18 mars 2013 10:16

I går morse fick jag sällskap av maken på morronpromenaden. Vi gick nästan nio km. Vi går efter en skoterled så man kan gå hur långt som helst. Det har var jättefint väder i går och det är det även i dag. Det som är lite tråkigt är att det blåser ganska kylig sydlig vind, men man har ju solen i ansiktet så det blir inte så kallt ändå. I dag blev det ca 5,5 km.

Man känner sig som en riktig hurtbulle ska jag säga. Det var -10 när jag gick ut men det blir säkert plusgrader frampå dagen. Maken for ut och fiska tidigt i morse, själv ska jag försöka trä färdigt väven. Det har inte blivit så mycket gjort där på ett tag.

I kväll är det årsmöte på Trädgårdsföreningen, jag har lovat sitta ordförande som vanligt höll jag på att säga. Har gjort det tidigare år också.


Har fått fin bild på Toras dotter Asta, man blir så glad när valpköpare hör av sig. Tack för det Annila!

 

Hon är ganska lika sin mor.

Av Solweig - 16 mars 2013 21:28

Veckoslutet har inneburit en del händelser. Torsdag kväll hade vi årsmöte i Kennelklubben, som vanligt jättetrevligt. Vid årsmötena utdelas championdiplom till hundar som erövrat något sort championat under det gångna året. Jag fick två då Toras från i fjol blev glömt då.

 

 

Annica Uppström berättade om sitt liv som draghundsmänniska. Intressant och roligt. Sedan förplägades vi med god mat.

I dag har jag varit på inoffutställning i Strömsund med Julia. Det gick jättebra, Julia blev BIS 4. Det var Annika Uppström som dömde. Julia fick starta i öppen klass då det inte fanns någon unghundsklass. I öppenklassen startade ca 50 hundar. Utställningen hölls i ett ridhus och det var inte varmt, så man var klädd som mitt i vintern. När vi anlände till Strömsund på morron var det -21 där.

    


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Skapa flashcards