Alla inlägg under december 2014

Av Solweig - 31 december 2014 11:20

Vi hade + 4 grader på morronen och ganska kraftig blåst. Har varit ute med brudarna och det var jätteblött i skogen. Det har ju varit varmgrader ett dygn nu så det har tinat. Snön är nästan borta i skogen, ute på åkrarna sticker gräset upp. På vägerna är det is.

På vår gård är det barmark, vi skottade ju bort snön i går så nu har det lilla som blev kvar tinat bort.

Nu går jag bara och önskar att det inte skall bli så mycket raketskjutande i kväll. Tora är ju så berörd av sånt.

Annars så blir det inte så mycket aktivitet här hemma. man kan ju inte vara ute, vad skall man göra när det är sånt före som i dag.

Vi får väl kolla på travet som går mitt i dan i dag. sen skall vi laga nått gott till middag.


Gott Nytt År!
 

Av Solweig - 25 december 2014 10:23

Så har vi firat en julafton till! I år har vi haft fint besök av maggan och hennes grabbar William och Rasmus. Det blir lite roligare när det finns barn med på julfirandet.

Som vanligt skulle det ju tittas på Kalle Anka. Sedan åt vi julmiddag. 

Här är det julklappsutdelning. Tomtarna är mycket duktiga!

 

Dom kan läsavåra kråkfötter på paketen.

 

Här håller William på att öppna ett av sina paket.

 

pojkarna hade gjort många fina julklappar själva.

Efter julklappsutdelningen var det ju som vanligt Karl Bertil Jonssons jul som var ett måste, det är en mycket traditionell familj man tillhör.

Sedan kollade vi Svensson Svensson, mellan den och Karl Bertil tittade vi en stund på Sunes jul men den var så tradig så vi orkade inte fortsätta.

Men som helhet var det en mycket tevlig julafton. Det blev kallt framåt kvällen, när Maggan for hem vid 23.00-tiden var det över -20.

Nu i dag på juldagen har vi - 21 grader. Jag har varit ute med hundarna på morronpromenaden och Tora hon frös om vänster framfot men Julia hon fryser inte, hon far runt som ett yrväder och tycks inte besväras av kylan. jag hoppas att det blir lite varmare, det är inte så mysigt att vara ute när det är så kallt.



Av Solweig - 15 december 2014 19:59

Så har vi tillbringat 3 dagar i huvudstaden. Vi startade klockan 04.00 på fredagsmorron. Skall man få nån parkering i Solna en fredag gäller det att vara nere i tid.

Vi har varit hos Ingvars svägerska Maj och hälsat på, jättetrevlig att träffas så där nån gång per år.

Lördag hade vi middag för Maj och hennes syster Gun och hennes Bertil, vi bjöd på ungstekt öring från Laxsjön.


Söndag var det hundutställning, fint väder med sol. Västgötarna gick först i ringen så vi var klara före 12.00

Det var bara tre championtikar. Tora som jag ställde var ganska pigg så det gick bättre än jag vågat hoppas. Hon kan ju vara lite uttråkad ibland inomhus.

Hon fick exelent, bästa championtik med ck, sedan 3 bt med CACIB. Slagen av två veteraner Nora och Stenrikas Försigkomna Fabiola.  Dom två andra ch.tikarna fick bara vg så det var hårda bud i Mellerud!!!


Vi var också ut till Solna kyrka till Ingvars bror Runes grav och satte ett ljus på söndagen.


Det har gått jättebra att ha hundarna hos Maj, dom har inte skällt en enda gång inomhus.

Vi stannade hos Maj tills i dag på morronen, for från Stockholm vid åttatiden och var hemma ca 15.00


Av Solweig - 7 december 2014 19:43

Nu var det ett bra tag sen jag skrev i bloggen. Det har inte varit nått att skriva om tycker jag. Vädret har väl varit ganska lika alla dagar, vi har ju haft sol så där varannan dag, vilket ju i vinter är bra om man jämför med t. ex Stockholm som inte har haft många soltimmar den senaste månaden.


Jag har fortsatt att träna med Tora på måndagkvällarna och det har gått jättebra tycker jag.


Kursen som jag började förra helgen och skulle ha fortsatt nu i lördags blev inställd, men jag hade fullt upp i alla fall. Maggan och jag bakade tunnbröd, det tog nästan hela dagen. men det är ju skönt att det är gjort. Vi brukar ju göra det varje år före jul.


Nu i morron skall jag baka en kaksort, jag bakar inte mer än nån sorts kakor. Vi är inga kakmonster i familjen. Men i år kommer ju Maggan att fira jul här och då kan det ju vara bra att ha nått på kaffebordet.


I morron kväll skall vi träna igen Tora och jag.


Skidskyttet som pågått sen förra helgen avslutades i dag så nu är det väl bara några dagar kvar för maken på skidstadion. Då kanske vi kan göra sånt som blivit liggande här hemma.



                 


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Skapa flashcards