Alla inlägg den 24 november 2009

Av Solweig - 24 november 2009 19:02

Denna video har gått som en stafettpinne från ena bloggen till den

andra så det är väl bäst man skickar vidare!


http://vimeo.com/7356697


Av Solweig - 24 november 2009 18:02

Dagen skulle användas till mattvätt hos Maggan och några små inköp. Trodde jag!

Börjad med att köpa tre hyasinter här i Brunflo på ICA. Det slank med en mjölkliter och äpplen till Rasmus också.  Åkte sen till Maggan och stoppade mattorna i tvättmaskinen. Men till min stora besvikelse hade en maskin inte startat första gången så jag hängde två tvättade mattor i torkskåpet och startade den andra maskinrn. Sedan var det ärendenas tur.


Det blev inte så snabbt som jag trott. Först Jula för inköp av julklappar till barnbarn och motorvärmarsladd till dotter. Men sen hade jag två beställningar till som jag inte höll på att hitta. Man är ju inte så "hemma" på detta gubbdagis.


Väl färdig var COOP nästa, fort in och plocka till sig det man skulle ha sen ut , nästa Kvantum. Där skulle jag köpa hyasinter men dom var slut så det blev en amaryllis i stället och julkorv.

Sen tillbaka till tvättstugan och plocka samman mattorna som var jättetunga då två var blöta. Det var på jäsken att jag orkade bära, till på köpet fick jag gå extra långt då en karl som satt i sin bil parkerat så att jag fick stanna långt från ingången till tvättstugan.

Så tillbaka till dotter med sladd och nycklar. Sen hem.

Hundarna som fått tillbringa tiden i bilen medans jag handlade var inte så glada. Dom tyckte jag höll på för länge. Det är inte så kul att vara ute med hundar i bilen när det är mörkt. För varje gång man stannar och värme och fläkt inte går blir det fort immigt på rutorna och man ser nästan ingenting när man skall backa och ta sig in och ut från parkeringsplatser. När det regnar som det gjort hela dagen i dag så blir det ju så kolsvart.



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards