Alla inlägg den 3 november 2009

Av Solweig - 3 november 2009 17:15

Finns runt omkring oss. Vi har haft 5 rådjur som varit strax intill vår tomt ofta. till förtret för hundarna som ju helst ville jaga, men inte får.

Men nu har rådjuren inte varit synliga på länge och det beror kanske på tidningsbudets möte i morse. När han kom till vårt hus mötte han ett Lodjur. Lodjuret sprang nerför gatan och försvann in i en liten skog här nedanför. Så nu får man se till sina kattor. Dom får husarrest på nätterna framöver hur nu det skall gå till. Husse lär väl få ett frispel när dom sätter igång och jamar och vill ut. Vi får se hur det går.

I alla fall har jag sytt färdigt en väst till Lina. Håller på med Toras, den blir nog färdig i morron.

  

Lina ser inte glad ut men, förhoppningsvis så kommer hon att slippa frysa. 


I dag var jag tvungen att räfsa bort löven vi hade på gården. Det var hur mycket som helst. Alla löv från grannarnas träd blåser in på vår tomt.

Sedan när jag kom in var det dammsugaren som skulle ut och göra ett varv. Torkade golvet när jag ändå var igång. Så nu har vi hyfsat rent här hemma.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards