Alla inlägg under september 2009

Av Solweig - 30 september 2009 22:01

Jag har varit hos mina barnbarn William och Rasmus och läst godnattsagor. Till slut tycket dom att nu var det dax att gå och lägga sig. Man kan ju undra om det var på grund av mormors läsning eller vanlig trötthet. Dom somnade bums.  

  

Av Solweig - 30 september 2009 11:08

Glad Man blir ju glad när man får glada tillrop! Därför vill jag tacka alla som gett oss respons för medlemstidningen. Vi skall försöka att göra den så bra som vi kan i fortsättningen. Det var ju första numret som kom nu.

Sedan är det ju så att det kan vara svårt att göra alla nöjda, det får man leva med.


Gårdagens födelsedagsfirande blev jättetrevligt, vår granne är en fena på att laga mat och fixa. Nu hade han gjort en jättegod smörgåstårta som vi alla måste berömma. Helt suverän!GladSkrattande

Sedan är det som vanligt trevligt att träffas, trots att vi gör det ganska ofta är det lika roligt varje gång!



I dag är det fortfarande halv storm ute, jag var ut på en längre promenad med hundarna i morse och det var friska vindar när man kommer ut på öppna ytor. Det har kommit snö uppe i fjällen, men ser fjälltopparna när man kommer upp på höjderna ovanför oss och dom var vita. Det är ju inte konstigt att det blir kallt, vi ligger ju så nära fjällen här.

Husse skall fara och fiska i alla fall, det är sista dagen det är tillåtet att fiska öring i dag. Då hindrar inte kyla och blåst!!Förvånad

 Själv skall jag städa lite och på e.m skall jag till Maggan och vara mormor. Hon skall på föräldramöte på dagis.


Av Solweig - 29 september 2009 15:15

Husse har haft problem med en tand ända sen i mitten av förra veckan. Han var till tandläkaren och sen blev det bara värre! I måndags var han och fick tanden uppborrad och i dag har han fått penicillin. Så nu hoppas vi att det blir bättre.Skrikandes

Det är ju tråkigt, vi som skall på födelsedagsuppvaktning i kväll. En av våra grannar fyller ojämnt, men vi brukar strunta i det och uppvaktar varann ändå!Cool


I går kväll hade vi första medlemsmötet i Trädgårdsföreningen för hösten. Det var många deltagande 48 st fick jag det till om jag räknat rätt. Det är ju jätterolig att det finns intresserade medlemmar.


Idag har jag varit på stan och handlat inför helgen. Jag skall ju till Sundsvall på utställning med Lina. Tora skall vara hemma med husse. Magga skall följa med mig på lördag, det var meningen hon skulle ligga över till på söndag då det är rasspecial för Pommar. Men hon åker hem emellan. Hon har ju valpar som är små så det är besvärligt att vara borta länge. På söndag skall jag ta hand om dom små liven.

  

Så här ser dom ut!

Av Solweig - 27 september 2009 21:29

I dag har jag tagit upp alla dalior ur krukorna inför vintern. Pelagonerna har jag ställt på glasverandan tillsvidare.

Dom skall in så småningom. Jag har inte plats för dom i källaren. Min buxbom får tillbringa vintern i garaget, det gjorde den i vintras också och det gick bra, trots att det var över 20 grader kallt i flera veckor.


Av Solweig - 26 september 2009 22:02

15 grader varmt, ganska skönt i skogen. Jag och hundarna var en runda för att plocka mossa. Jag plockade inte så mycket, ev. måste jag plocka mer.

Skall tömma krukor och lådor i morron, då får jag se om det räcker.

  

Flaggstångsgranarna i skogen närmast vår tomt. Men det är så mörkt så det växer bara mossa på marken.

  

Mint tjejer. Lina har löpt färdigt men Tora är i höglöp. Hoppas bara att ingen av dom blir skendräktig. Lina har inte varit det tidigare, men säker är man väl aldrig. Lina skall jag ju ställa i Sundsvall nästa helg och hon är nog låg i vanliga fall.

Av Solweig - 25 september 2009 20:43

I dag har det varit trögt att få något gjort. Husse for in till tandläkaren på fm. men det var så ruskigt väder att jag inställde den sociala träningen med Tora. Hon är ju i höglöp så det är kanske bättre att vara hemma. Det märks inte så mycket på henne, hon vill leka som vanligt. drar runt med sina knutar som hon vill att vi skall kampa med.

Har i alla fall skrivit protokollet sen senaste styrelsen. Det är bra att få det gjort medans man minns vad vi sa, även om man gjort noteringar.

Husse är ute med polarna i kväll så man sitter här hemma själv. Jag skjutsade in dom halv sex. Hem får dom ta sig bäst dom kan!!Tungan ute

Av Solweig - 25 september 2009 09:11

I går var Maggan, hennes grabbar och jag till Fränsta och uppvaktade Alexander som fyllde 5 år.

Det är alltid en upplevelse för William och Rasmus att komma till Alex, han har så mycket leksaker.

        

Här är en svit av bilder. Det är inte möjligt att få alla "rättvända" på en och samma bild!

Mina hundar fick vara hemma hos husse.

  

Linus vet att placera sig! Han lägger sig ofta på hundarnas plats sen försöker dom tränga sig in också. Lina törs inte vara för nära men Tora hon brukar lägga sig rätt på Linus. Det slutar ofta med att han blir arg och biter henne. Men det tycks hon inte bry sig så mycket om, nästa gång gör hon likadant.


Av Solweig - 23 september 2009 21:16

I kväll har jag och Tora varit första gången på allmän-lydnadskursen. När vi gick valpkursen skällde hon ganska mycket. Nu i kväll frågade ledarna vad jag gjort när hon är så tyst. I ärlighetens namn har jag inte gjort så mycket, visst har jag talat om att hon inte skall skälla. Sedan har vi socialtränat en hel del och det tror jag är det som betyder mest. Hon var faktiskt rätt avslappnad fast det var fullt av hundar runt henne inne i stugan, en del var ganska oroliga och skällde. Men hon brydde sig inte så mycket om dom.

  

Min duktiga stumpa.

  

Tora och Linus finns ofta på samma ställe. Här kollar dom grannskapet utanför tomten.

  

Annars har dom nån sorts kommunikation som båda är inbegripna i.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Skapa flashcards