Alla inlägg den 1 november 2009

Av Solweig - 1 november 2009 09:02

Fick frågan av en bekant, varför skriver du i Blogg?? Måste ta mig en funderare. Jag har haft blogg i över tre år, från början var det om min hund jag skrev. Hur hon växte och blev stor. Alla upptåg som hände. Men sen eftersom kom mitt eget privatliv in i bloggen. Numera skriver jag för mina barn och nära vänner. Dom som vill veta om jag lever och vad jag gör utan att ringa upp mig varenda dag!!

Har inget intresse av att väcka debatt, även om jag tycker att det finns massor i samhället som är åt h-vete på ren svenska!

Men det finns ju de som sköter om att skriva och ha åsikter om det mesta, så jag lämnar detta till dem.

  


Fast nu på morron hörde jag på radion en kille som ansåg att huliganvåldet på bl.a våra fotbollsarenor berodde på att tjejerna målade sig och vickade på rumpan. Där gick gränsen för mig tydligen.


Har alltid haft uppfattningen att  många killar inte förstått vad det är som attraherar hos en kille. Inte är det våld och slagsmål! Håller med Tengby & Mannheimer att dom skulle kunna sluta att ha fotbollsmatcher med publik. Dom kan sända i TV om det skall vara publik. (Min kommentar)

Då kan dom sitta hemma och slå sönder inredningen dom som är lagda åt det hållet! Sedan skall det vara publik på arenan skulle fotbollsklubbarna få stå för bevakning och kostnader för det som deras suportrar ställer till.

Nu är det våra skattemedel som skall stå för kulorna. Sedan finns det inte pengar till poliser som skall upprätthålla ordning i våra samhällen och städer.

Det är synd att kvinnor så lite ägnar sig åt att stå på barrikaderna och slåss för lika villkår utan hellre lockas av reklamens alla finter om smink och kläder för att förnöja männen. Om man börjar tänka på hur det ser ut så blir man bara så arg!!!SkrikandesSkrikandes

Bara det att  Leksands ishockykillar måste vaccineras, men inte Leksands ishockytjejer??? Möter inte tjejerna lika många smittorisker?? Nä nu skall jag sluta innan jag hetsar upp mig!Tungan ute



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards