Alla inlägg den 18 november 2009

Av Solweig - 18 november 2009 14:42

Nu börjar det vara så korta dagar att det nästan inte hinner bli ljust förrän det börjar mörkna. Hoppas det går fort fram till jul. Sedan tycker jag att det går ganska fort att det blir ljusare igen.


Det är lågaktivt just nu för min del. Har fållat upp byxor till dottern i dag förutom hundpromenaderna, men något annat av vikt lär det inte bli.

Tränar lite sitt,ligg stå med Tora, ja Lina blir ju även hon med på träningen. Det går ju inte att utesluta henne om jag inte stänger in henne i ett rum. Gör jag det så skäller hon så väggarna skallrar, då hon vet att vi håller på med mågot roligt.

Men annars så går faktiskt dagarna även om man inte är så aktiv.

I dag har vi haft fulla rosenbusken på framsidan med sidensvans. Dom äter nyponen. Sedan har jag ju fröautomat till småfåglarna. Talgoxar,talltitor och nötväcka ja även domherrar har jag här utanför. Dom har ju brottom att äta sig mätt medans det är ljust. Apropå talltita, det är inte lätt för en icke ornitolog att skilja på entita och talltita, dom ser ju nästan likadana ut. Jag kan inte skilja på dom. Mesarna är lättare att skilja.


  

Här är en talltita

   Detta är en entita. Inte lätt att se skilnad

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards