Alla inlägg den 26 november 2009

Av Solweig - 26 november 2009 22:26

Lions har julmarkand på lördag här i Brunflo. Min gubbe är ju medlem i Lions, han har huggit 20 julgrana som skall säljas, själv har jag bakat saffransbröd som också skall säljas. Ids inte stå och göra lussikatter. Vi köpte till medlemsmötet i Trädgårdsföreningen och dom kostade 15 kronor styck. Men jag gör inte åt oss hemma så därför får det duga med längder.

  

Här är en av plåtarna med mina bullar.

På lördageftermiddag blir det julbord för alla Lion med partner som vill. Det brukar vara helt magnefikt julbord. Det bästa som går att få. Det är en privat dam som lagar allt och det smakar toppen. Vi betalar själva så det vi samlar in går inte till vårt käk. Jag har bakat vörtbröd också, det är inte färdigt ännu står fortfarande i ugnen. Har inte gjort detta recept tidigare så det blir spännande att se hur de smakar.

Annars har jag strukit julgardinerna i dag, tänkte försöka hänga upp dom i morron. Adventstakarna har vi satt ut men inte tänt. Måste städa av lite mera grundligt också i morron.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards