Alla inlägg under maj 2013

Av Solweig - 30 maj 2013 13:34

Vi har och har haft ett fantastiskt varmt och skönt väder ett tag nu, man frågar sig, är detta den sommar vi får i år eller kommer det att vara?

Guckeskon har slagit ut så även liljekonvaljerna.

   

Liljekonvaljer växer det utanför tomten och även inne på gräsmattan!

 

Vi har också vitsippor från Roslagen, vi fick en Ask för några år sen och med den kom också vitsippor. Här växer inte vitsippor utan blåsippor.

 

Det har varit en hård vinter för mina buskar och rosor. jag var inte säker på att asken var vid liv, men det är den. Någon gren är nog död, men den har fått löv och ser ganska "pigg" ut.

Sedan tog jag en bild på mina flickor.

 

Skogsbygdens Nina Superninja(Lina)  SvedalaTora Trasdocka och Jackdow´s Julia Jade.

Av Solweig - 28 maj 2013 19:02

I går var vi till Sundsvall över dagen. Först landade vi hos Maria, min älsta dotter. Där fikade vi och sedan när Alex slutat skolan var vi på Ikea och Plantagen. Jag köpte några blommor till en urna, annars ingenting. På Ikea köpte vi ett ställ för alla barnfilmer som samlats under åren.

Sedan åkte vi vidare upp till min syster Karin och hennes make Bo. Där förplägades vi med en jättegod middag på deras fina glasveranda, med utsikt över sjön. Vi hade också turen att deras grannar Sven och Gerty kom ner så vi fick träffa dom.

Efter kaffet tackade vi för oss och drog hemöver. Vi kom hem vid 23.00 tiden trötta och belåtna.

I kväll hade jag tänkt vara med på SKK:s tipspromenad, men jag orkar inte, har jobbat i trädgården så det behövs ingen vidare motion denna dag.

Har anmält hundarna till utställning i Trondheim i kväll i alla fall.

Av Solweig - 26 maj 2013 21:36

Jättefint väder gjorde att vi var uppe med tuppen!

Fixade tårta och la kött i marinad, sen ut och klippa bort allt dött i mina rosenbuskar. Det blev inte mycket kvar av dom.

Men man hoppas ju att dom tar sig under sommaren. Frukost i trädgårn blev det också.

Sen har ju dagen till stor del ägnats åt att kolla Elitloppet.  Jätteroligt att Nahar vann Elitloppet. Det blev ju en norrlänsk seger då även kusken är norrlänning, från Sundsvall.

Dotter Maggan kom med hundar men inga barn, dom har varit hos pappa denna helg.

Blev uppvaktad av Maggan med en ros, kompensation för alla halvdöda jag har ute. Hon år middag här innan hon for hem.  


Av Solweig - 22 maj 2013 23:24

Maggan kom hit på em. då hon skulle lämna bil hos reparatören här strax nedanför oss. Länge sedan jag träffade Rasmus och William. Nu stannade dom kvar och åt middag.

Ingvar har satt sockerärtor och börja att laga broräcket utanför sovrummet. Jag har satt i sålådorna. Morötter, rödbetor, dill,persilja och lök, m.m

Nu är det bara potatisen som skall i jorden. jag har också skolat om tomatplanten och satt gurka.

Det skulle regna i dag sa man i gårdagens prognos, men det har det inte gjort så jag har tvättat tre maskiner och fått torrt, så i morron blir det mycket strykning!

Grodan finns kvar i dammen!


Av Solweig - 20 maj 2013 19:55

Så fick vi regn, det har vuxit så dom senaste dagarna, nästan så att man sett skillnad från morron till kväll. Men det är torrt i rabatterna så regnet var välkommet.

Har varit till stan på det sista stryrelsemötet på ett bra tag. Nu är det "sommarlov".  Trädgården är i det närmaste färdigrensad. Jag har gjort iordning i pallkragarna så nu skall det sås. Har även gjort plats för alla amaryllislökarna som jag har i källaren, dom skall få utevistelse i sommar. Jordgubbslandet är rensat, många plantor ser dåliga ut, så vi får se om det blir så mycket jordgubbar i år.

Något som har blivit skadat av vintern är alla rosor. En del har inte överlevt andra är mycket frostskadade.

Även smällspirean som är ca 10 år gammal ser ut att vara död. Synd i så fall, den är en så fin färgklick med sina röda blad.



Av Solweig - 18 maj 2013 18:04

Vi har konstaterat att vårt hushåll begåvats med en individ till. När vi tömde och rengjorde dammen fanns det en groda i den. Nu håller vi på att fylla vatten igen, så  jag tog en bild på vår groda. Lite svår att se, men den sitter i mitten av bilden i vattenbrynet.

 

Av Solweig - 17 maj 2013 19:20

 

En riktig goding!

Hoppas att han utvecklas ännu mera. Då blir han oslagbar!!! Tur att man har så bra valpköpare som visar sina hundar så bra.

Tack för det Lillemor!

Trevlig helg!


Av Solweig - 17 maj 2013 10:05

I går kväll var jag på anatomiutbildning med Moa Persson, hon är jätterolig att lyssna på. Man kan aldrig få för mycket av kunskap när det gäller anatomi. Sen är det ju om man kan omsätta det man har fått veta i handling.

Jag måste lära mig att känna igenom hundarna för att få en aning om hur det ser ut på insidan.

Det var ganska många som skippat ishockyn och valt att få annan kunskap. Vi fick också se och lära om massage av Lena Karlsson.

Nu skall jag sätta igång och bära ut alla krukor med blommor som står nere i källare till växthuset.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Skapa flashcards