Alla inlägg under augusti 2015

Av Solweig - 26 augusti 2015 10:27

För första gången på länge var regnet efterlängtat. Det har blivit torrt under vår solperiod.

vi hat inte kollat om vi har nån potatis i landet. Nu när det blivit lite fuktigare skall vi gräva upp ett stånd och kolla.

Jag måste också ta itu med ogräset i den del av trädgårdslandet som inte brukas i år. Där ser det ut som en jungel. Det som är trist är att det väl redan har hunnit fröa av sig så det blir likadant nästa år!


Nu hoppas man att det inte blir lika kallt som det var innan värmen kom. Mina tomater och även paprikorna kommer inte att mogna om det inte fortsätter att vara hyfsat varmt.



Av Solweig - 23 augusti 2015 20:42

Efter morronpromenaden med hundarna bestämde vi att vi skulle åka och kolla om det gick att hitta blåbär.

Vi var på flera ställen, visst det fanns ett och annat bär, men skulle man plocka 1 liter fick man ta varenda bär. Hundarna mumsade i alla fall blåbär, dom gillar blåbär.

Det var mycket tunnsått med bär på alla ställen som vi kollade på.

Vi fick ihop ca 2 liter tillsammans!

Så vi avslutade bärplockningen och åkte hem och åt lunch och kollade VM.

Av Solweig - 20 augusti 2015 13:14

Så blev det varmt i år också. Vi hade nog nästa tappat hoppet.

Vi tog en tur upp mot Stekenjokk och Borga i förra veckan. Man måste ju passa på när det var fint väder.

Det är ju enkelt när man har husvagn, man behöver inte planera så mycket. Man stannar där man tycker och mat har man ju med sig.


Hundarna är ju så lättsamma, dom kan man ju ha lösa om man inte är för nära vägen.

Dom klarar att vara ute jättebra. Klagar inte över att åka och anpassar sig hur fint som helst.


Funderar på en tripp till innan älgjakten, men vi har inte bestämt var och när ännu.

Nu på förmiddan har vi varit och hjälpt Maggan med att frakta bort skräp och en bäddsoffa som hon inte behövde längre. Det blev Pingstkyrkan som fick soffan.


Av Solweig - 10 augusti 2015 13:52

Det var räven, snyft! min fina lilla älskling. Hundarna hittade Linus svans! Nu har vi inga kattor, kommer inte att ha några heller framöver.

Det finns nog igen som kan ersätta Linus. Han var den mest underbara varelse som funnits.

 

Av Solweig - 9 augusti 2015 14:59

I går kväll släppte Ingvar ut Linus vid 22.00 -tiden. Jag vill egentligen inte att han skall vara ute nattetid, men Ingvar är snabb att få ut honom. Men han brukar höra av sig och vilja in ganska sabbt. Men i går kväll kom det ingen Linus in. Jag var ut vid 23.00-tiden och lockade på honom men det kom ingen och det har inte kommit nån katt ännu.

Han brukar inte vara borta så här. Det är när grannarna är hemma som han kan vara hos dom, men dom har varit borta hela helgen.

Jag befarar att han blivit offer för räven som går här nattetid.

Känns inte så roligt när man inte vet vad som hänt

Av Solweig - 3 augusti 2015 19:02

I lördags var vi på hundutställning. Jag hade anmält både Tora och Julia, tyvärr så har Julia tappat nästan all päls sedan jag anmälde så jag var beredd på att hon inte skulle få nån bra placering.

Så blev det också, hon fick exelent men inget mera. Tora blev 4:de bästa tik. Slagen av Skogsbygdens Nora,  Noras dotter Skogsbygdens Utopia och Skogsbygdens Flora. Hade nog inte väntat mig någon bättre placering.

Tora var ganska stökig, dels för att Ingvar fick gå med henne först och det gick ju inte alls. Sedan var hon sur på mig för det. men det spelar inte så stor roll tycker jag. Det var i alla fall jätteroligt att träffa alla "gamla" bekanta inom hunderiet.

Fint väder hade vi också. Maggans pojkar följde med oss hem och sedan kom även Maggan. Vi grillade och åt ute.


På söndag var det inte lika fint väder, det blåste kallt. Ingvar har jobbat med att göra färdigt verandan. Det fattades golvlister bredvid verandadörren. Han har också satt igen mot fasaden. Vi har satt golvlist där också och då blir det öppet mellan lockbräderna, det är det han satt igen. Jag tvättade fönstren på verandan. Det blir så mycket flugskit!


Nu är det bara golvlisten som är nymålad och måst torka tills i morron.

I dag har vi målat broräcket på framsidan, vi har målat hälften var. Jag har också rensat i trädgården både i går och i dag.

I dag fyller Linus 15 år.

 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards