Alla inlägg den 21 november 2009

Av Solweig - 21 november 2009 17:18

sol i hjärta sol i sinne sol överallt..så var det i dag, så lycklig man blir.

Husse var ju i älgskogen så tjejerna och jag fick roa oss bäst vi kunde. Linus bidrog också till viss del.

Mitt i dan var jag ut i skogen och hämtade mossa att ha i krukorna med julblommor. Vi hittade så fin mossa på stenar och det bästa med dem tyckte Tora var att om man klev upp på dom så fick man godis.

 Finns det ingen sten i närheten kan man prova med en stubbe. 

  

Här står "stenskvättan" min och väntar..   

Lina kommer också upp, men inte förrän matte är på väg att belöna Tora.

     

Känns lite underligt med julgran utan snö.


Tog också en bild av vår adventsgran. Den har husse satt ljus i men vi har den inte tänd ännu. husse är av den uppfattningen att man skall inte börja i förtid med något. Kräftor skall ätas när det är kräfttid, surströmming när det finns nygjord. Semlor på fettisdagen och lussikatter på lucia. Så i detta hus serveras ingenting på fel dag. Jag brukar drista mig till att servera pannkaka på onsdag och det går.

  

Tora 10 månader i dag. Hon har växt så hon är lite överbygd bak. Men det hoppas vi försvinner med tiden.

   

Poppiusrosen är full av nypon. Så fåglarna har det dom äter ett bra tag. 

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards