Direktlänk till inlägg 28 februari 2017

Snö, snö snö!

Av Solweig - 28 februari 2017 09:40

Det har snöat i tre dagar och det fortsätter. Man har fullt upp med att skotta gården! Det är inga mängder men det måste ju tas bort. Alla vägar har snöar och drivit igen, så man tjavar runt i lössnö, bra träning kan man anta!


Maken har farit in på Onkologen för att få sin femte sytostatika behandling. Sedan är det två veckor med sytostatikatabletter.


Själv har jag inga krämpor utan försöker ta i det mesta här hemma.


Fick tillbaka pengar från försäkringen i går. Julia hade ju ont i magen och kräktes en massa gånger för några veckor sen. Jag for in till djursjukhuset med henne, naturligtvis var det på kvällen! Det är alltid kväll när mina djur blir dåliga. Det kostar ju mera hos vetrinären då!

Denna gång gick det på över nio tusen!


Lördag för 14 dagar sen var jag på Republikens hund. Jag ställde ingen hund, Julia är urfälld och Tora har nyss blivit veteran, men kan inte ställas som veteran förrän nästa år.

Det var en trevlig kväll i alla fall. Man träffar en massa bekanta.


Nu i lördags var jag ordförande på Vävföreningens årsmöte. Det är tur att jag inte längre är valberedning där för jag tycker det är en lite strulig styrelse som vad det verkar skall avgå allihop nästa år!


I dag är det ju fettisdag och Ingvar som alltid varit så noga med att vi inte skall äta semlor före har nog ätit minst fryra semlor redan innan i dag.


Men det blir fläsk och bruna bönor och semla i alla fall. Jag hat gjort en långpromenad med hundarna denna morron för att om möjlig göra av med några gram av övervikten som man bär runt med, har även skottat gården, så förhoppningsvis gick det åt nån kalori!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards