Direktlänk till inlägg 8 maj 2017

Kallt!

Av Solweig - 8 maj 2017 20:34

Vi har fått en mycket sen vår med nattfrost och kallblåst. Det händer nästan ingenting med växtligheten ute.

Vi matar ju fåglarna fortfarande och det är bofink, bergfink, domherre och en massa andra fåglar som äter. Ekorrarna äter också fågelfrö. Vi har minst fyra ekorrar som slåss om vem som skall sitta på fågelstugan och äta.

Man får fylla på fågelfrö varje dag.


Jag har satt ut alla plantor i växthuset, men det är ju kallt på nätterna så vi har värme på då.




På onsdag skall vi besiktiga husvagnen. Men det dröjer nog innan vi gör någon tur.





I dag för fem år sedan fick vi 10 valpar. Tora började valpa klockan halv fyra på morron och det var inte klart förrän frmåt elva på förmiddagen.

 

Så här såg det ut när dom började äta från fat.

 

Jackdow´s Orvar Onyx har blivit affischkille. Så här ser han ut på Kennelklubbens affisch inför Stockholmsutställningen i december.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Skapa flashcards