Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Solweig - 31 mars 2011 19:04

Efter två helt underbara vårdagar med strålande sol snöar det nu igen! Men det blir nog sommar i år också, även om det känns som om vintern aldrig vill ta slut.


I morron far maken upp till fjälls för att ha lite kamratsamvaro med sina fiskekompisar. Han var ut och tränade i morse, då for han ut klockan 05, kom hem vid 12-tiden med fem fina rödingar mellen 5-8 hg. Så nu vet han hur man gör.


Själv skall jag vara mormori helgen, William och Rasmus skall vara här för att Maggan skall på hundutställning på Frösön hela lördagen och det är inte så roligt tycker grabbarna. Så nu vill vi ha fint väder på lördag, därmed basta!!!


Tora verkar vara helt O.K i sitt ben nu, men jag rastar fortfarande med koppel två ggr om dan och en gång får hon springa lös.

Det är inte så lätt att ha hundarna lösa då det är så mycket rådjur runt oss.


På måndag börjar jag eftersökskursen som jag skall gå med Tora. Det blir ingen skog de första tillfällena, men jag hoppas snön försvinner så vi kan vara ute snart. Jag går kursen för samma ledare som jag gick med Lina, Rune Tander heter han, jättebra ledare.

Även om man gått en gång tidigare med en annan hund skadar det inte att någon som är expert tittar på hur hunden går och hur jag gör. Man ser inte sina egna fel.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards