Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Solweig - 26 mars 2011 18:02

Man undrar ibland om man bor i ett rådjurshägn? Varje dag när man går ut möter man minst fyra fem rådjur, ofta när dom springer över gatan mitt framför näsan på oss.

Hundarna blir ju upphetsade, så klart. När rådjuren är så nära, bara någon meter bort. Sedan detta med att dom springer, om dom stod stilla skulle hundarna inte bry sig så mycket.

Jag har flera grannar som matar rådjuren, så man får nog stå ut med dom till snön är borta.

Men så många som nu har det inte varit på länge. Jag räknade ju en kväll och då sprang 20 st över gatan framför oss. Det finns ju rådjur på andra ställen i byn, så det är inte de enda som vistas här omkring.

Det går nog inte att ha hundarna lösa överallt nu, risken är för stor att man hamnar mitt i en hjord med rådjur.

Därför är det ju lämpligt att man kör koppelpromenader, gruvar tills det är slut på dom. Men samtidigt är det jättetrist med rastning efter gatorna, tycker jag. Betydligt roligare att gå i skogen och slippa bilarna.



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards