Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Solweig - 13 mars 2011 09:48

Dom första dagarna som jag rastade brudarna i koppel, for Tora runt som en durasellkanin. Hon har ju varit van att springa lös och tycket naturligtvis att detta med koppelpromenader var rena döden! Jag  hade bara Tora med mig Lina fick husse rasta. Tora satte sig med jämna mellanrum och ylade som en varg. Hon tittade på mig och undrade om jag tyckte det var rättvist att Lina fick springa i skogen medans hon bara fick går sakta med matte?Men träning ger färdighet, som det heter. Så nu har det lugnat ner sig.


Jag har sele på båda, dom går mycket lugnare med sele än med halsband Varför vet jag inte, men så är det!

Problemet som jag tycker finns nu är att variera turerna , så att man inte går samma trad alla gånger. Tora skulle ju bara få 10 min promenader, men det blir nog lite längre ibland. Hon blir så rastlös om hon inte får vara ute lite längre. Det går ju inte släppa ut henne och Lina på gården för då racar dom runt som galningar och det får ju Tora inte göra.

Kan se framför mig den dag då Tora får springa kös första gången. Hon lär väl explodera av glädje.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards