Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Solweig - 8 mars 2011 16:23

Tora blev halt på lördag, hon har varit det en gång tidigare för någon månad sedan. Då fastnade hon i ett hål bredvid hundstigen dom har bakom huset. Men det gick över på någon timma och sedan har jag inte märkt något. Men i lördags visade hon hälta efter det att hon legat.


Så i går ringde jag till Eira, ett av våra djursjukhus. Fick komma på direkten. Vet kände igenom henne och kom fram till att hon hade ont i höger bakben, hasen.  Därför rtg man henne, båda benen för att kunna jämföra. Sedan har man skickat plåtarna till en ortoped som dom har där en gång i månaden. Jag kommer att få svar från dom när han tittat på bilderna. Fick också tabletter, Rimadyl som Tora skall ta i 10 dagar. Hon får inte gå lös utan jag rastar henne i koppel och husse går i skogen med Lina. Gissa om Tora protesterar?

I går ylade Tora som en varg när Lina gick ut med husse och hon bara fick följa matte i koppel.

Det gick bättre i dag.


Inne liggert hon ganska mycket i bur för att hålla sig lugn. Vet ville att hon skulle vara i bur hela tiden men jag har inte hjärta att göra så. Hon får ligga på soffan på mitt kontor där dom alltid ligger när jag sitter vid datorn.

Så nu får vi se hur det artar sig.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards