Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Solweig - 3 mars 2011 16:21

I natt har det stormat, det började redan i går kväll. I morse var det så blåsigt så det blev en kortrunda med hundarna. Man kunde nästan inte gå upprätt mot vinden.

Nu har det mojnat men det blåser fortfarande 11 s/m.  Men det är fortfarande plusgrader. I går var det +7, så det har börjat tina lite smått. Men vi har så mycket snö att det kommer att dröja innan det blir snöfritt.

Påsk är ju sent i år, det är så konstigt, snön brukar ligga kvar minst över påsk när den än ligger. Sedan brukar det bli jättesnöslask! Får se hur det blir i år.


Tora är så festlig, hon tar sats och springer allt hon kan , sen kastar hon ikull sig och kanar på snön. Nu när det är + grader går det ju lätt, så hon glider flera meter. Speciellt när hon råkar vara i en utförsbacke.

Hon verkar tycka det är jätteroligt för hon gör det stup i ett.


På morronpromenaden stötte vi ihop med rådjur två ggr i skogen. Jag blir så less på dessa rådjur. Det är inte lätt att få stopp på hundarna när rådjuren nästen springer på dom.

Men om dom springer efter får dom avbasning av mig. Tora har svårt att låta bli att ta efter en liten bit, Lina vet ju bättre vad som gäller. Är dom inte för långt ifrån mig så stannar dom, men är dom en bit ifrån mig så jag inte hinner säga stopp så händer det.

Men det skulle ju gå bättre för mig om husse hade samma regler, men det har han inte. Han tycker inte det gör något att hundarna springer efter en bit, dom kommer ju tillbaka ganska snabbt. Följer ju bara efter ca 100 m. Tysta är dom också.


Så där har vi skillda åsikter, vilket innebär diskusioner nästan varje dag.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards