Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Solweig - 25 maj 2010 22:20

Varje vår har vår lokala avd.av kennelklubben en tipspromenad i En park  som heter Björkbackaparken. Så även i år. Maggan och jag hade bestämt att delta, Magga hade med sig två hundar och pojkarna. Jag hade mina två brudar. Sedan var ju även Mita med oss med tre pommar samt två döttrar och en golden. Anneli med son och dotter och en hund.Det var vårt "lag".

Det var ju ganska många andra som också deltog med sina hundar. Tora var så bråkig, hon är jättebråkig när man har Lina med. Hon är bättre när man bara har henne med.

Hur som helst var alla frågor om hundar, jag kunde då inte svaret på alla frågor så inte vann ju jag. Maggan var en av dom som hade bara ett fel men hon hade otur i lottningen. Det var tre som hade samma resultat och Mitas dotter var en av dom och hon vann första pris som var anmälningsavgiften till Svenstaviksutställningen.


Efter tipspromenaden var det fika ute då kafét hade dubbelbokat så det var fullt där inne. Vädret var väl inte idealiskt för att sitta ute och fika, man  frös om fingrarna. Jag satte hundarna i bilen medans vi fikade det var lugnast så.


Jag hämtade Maggans plant på vägen hem , så nu står den i mitt växthus.


Hämtade också mitt nya utställningstält på vägen in till stan. Så nu har vi var sitt Maggan och jag. Det behövs då hon ju måste trimma sina hundar och är det dåligt väder håller hon ju till inne i tältet, då finns det inte rum för mig och mina hundar i hennes.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards