Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Solweig - 10 maj 2010 22:36

Så kom det då, regnet som metrologerna lovat oss i flera dagar. Olustigt blev det då det är kyligt och blåsigt också.    

Vi var ut på en inköpsresa mitt i dan i dag. Eftersom maken åker bort på torsdag skulle det bunkras. Så det växlades in Norska pengar, matvaror inköptes. när vi ändå var på gång blev det hundmat inköpt också.

Hittade en snygg dyna till en av våra utestolar på Lidl så den blev också ett av dagens kap.


Tora biter på tassarna, jag tror ev. hon har tassexem. Det är svårt att riktigt se hur hennes tassar ser ut mellan trampdynorna. Jag ringde min veterinär i morse för att ta reda på hur jag skulle förfara. Fick råd att tvätta med mycket utspädd Jodopax smörja med hydrokortison eller Silonsalva och och sätta på henne en krage. Om det inte blir bättre höra av mig igen. Salva har jag köpt men jag tvekar inför kragen, hur skall hon fixa att ha en sån. Ja det är klart att visst går det, men jag menar är åkomman så allvarlig. Jag tror att det blir strumpor i stället. Om man smörjer på kvällen och sätter på strumpor.  Så får det bli.


Skall ta ett kort av huset imorgon, det regnade ju i dag så det var inte läge för fotografering. Vi skall ju måla om huset, det finns program i datorn där man kan färga sitt eget husfoto för att se vad som ser bäst ut. det är ju synd om man väljer "fel" färg.    


Vi kollar hus när vi är ute och kör så det är risk att vi kör i diket!  Det lutar åt att vi fortsätter att ha det gult, men i lite skarpare kulör. Det vi har nu är väl närmast beige.


I eftermiddags var jag med bärbara datorn till Birk, han skall ha den till Agilitytävlingen. Sedan åkte jag till Maggan och hämtade hennes bil som jag  skall köra till bilverkstad här i Brunflo i morron bitti.

Har beställt en nytt utställningstält i dag också.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards