Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Solweig - 18 maj 2010 10:08

Värmen har försvunnit och det spöregnar, man blir lätt deppig. Men sånt är livet!

I går skolade jag ut de sista tagetesen som jag vill behålla. Jag hade satt så många att det blev för mycket. Satte också om daliorna. Det är blomknopp på en del men andra har nyss kommit upp.

Hade ju tänkt sätta i trädgårdslandet den här veckan, men då måste det ju vara uppehåll och helst lite torrare i landet. Nu är det dyngsurt efter allt regn som kommit den senaste veckan.


Läste dagens ledare i den dagstidning jag har, den handlade om hur vi i Sverige behandlar kvinnor som varit utsatt för misshandel av sina män eller manliga bekanta. I stället för att mannen blir förflyttad eller belagd med straff blir det kvinnan som tvingas flytta, ha hemlig bostadsort och telefon. Överhuvudtaget blir kvinnan mera "straffad" än mannen som ju visserligen får ett straff, men sedan kan fritt röra sig och göra som han behagar utan att som kvinnan leva i ständig skräck för honom.

Det påminner om den socialarbetare som blev överfallen och av Hovrätten dömdes att betala sina egna rättegångskostnader och jag tror att även skadeståndet frös inne då domstolen ansåg att överfall var nått som man skulle tåla i det arbetet! Man häpnar!!! Vad är det för samhälle vi lever i???

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards