Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Solweig - 11 maj 2010 21:48

Man var beredd på att krypa ner i bingen och sova över denna dag i morse när man drog upp persiennen. Det var vitt!! I går kväll regnade det men under natten hade det övergått till snö. Den försvann som tur var ganska fort när solen steg upp, men ändå!!!

  

Annars är det underbart att gå i skog och mark den här tiden. Fåglarna kvittrar och det blommar av div. slag. Tibasten har snart blommat ut, i år skall jag gräva upp en Tibastbuske och plantera på tomten. Den här busken står strax utanför tomten.

Har gödslat rabatterna och även fruktträden, det som rådjuren lämnat kvar!


Vi måste tömma dammen och rengöra den. Men först måste vi köpa en ny koppling till vattenslangen för att kunna fylla uppdammen igen. Här sitter brudarna på dammkanten.

  

Det skall bli varmare i helgen som kommer. Om det blir varmt och torkar upp skall jag göra iordning trädgårdslandet. Tänker också sätta om det hinns med. Jag är ju ensam hela helgen så förutom att träna med Tora lite så kan jag fixa i trädgården.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards