Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Solweig - 18 februari 2011 15:57

Tog med mig min lilla kamera på luncpromenaden. Tänkte att det vore ju roligt med några fina nya fartfyllda bilder. Men det var lättare sagt än gjort, för det första så springer mina två damer fort som attan, sedan är kameran slöare än slö. Värre blir det när det är kallt ute.

 Sedan höll min högra hand på att få köldskador, minus 10 och frisk vind, det är kallt det, speciellt på bara händer. Att knäppa kort med tumvantar ligger på en svårhetsgrad somn jag inte uppnått. Stora kameran är ännu sämre att hantera för då behöver jag båda händerna.


Tänkte på de tappra utlänska, ofta från Öseuropa, dragspelande grabbar som står utanför affärerna och spelar hur kall det än är. Inte är det väl någon skönmusik, men att bara stå där med nästan bara händer timme ut och timme in.

Bilderna blev så här

  

Så snabb var inte min kamera

  

Solsken men som sagt kyligt

      

Här kollas om det kommer någon in på vårt revir.


När jag tvättade håret måste ju Linus delta på något vis. Han älskar höjder så hopp upp på tvättstället sedan upp på duschväggen och sedan balansera bort till skåpet i hörnet. Det skall vara en katt till att drista sig till dylikt.

      

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards