Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Solweig - 1 februari 2011 17:07

I morse när vi vart på väg ut på vår morronrunda hade Tora något som hon hämtade bredvid skoterspåret som vi går. Det såg lite konstigt ut, när jag kom närmare såg jag att det var en rådjursskånk. Hur hade den hamnat där?


Efter ett tag fick jag henne att släppa den och jag satte fast den uppe i en grenklyka på en björk. Sedan fortsatte vi vår promenad som blev 1 1/2 timma lång. På vägen hem hämtade jag skånken och bar den hem under vilda protester från henne som ansåg att hon rådde om den.


Väl hemma visade jag den för maken, som talade om att hon hämtat den i ett dike i går eftermiddag på hans eftermiddagspromenad. Han trodde att det varit en gren. Hon hade burit den hela deras promenad. Nu ligger den på tork i däckförrådet.

Som kompensation så tog jag fram älgben som jag har i frysen och körde några varv i micron innan hundarna fick var sitt. Tora stack genast bakom väggen på garaget med sitt, Lina den fjompan hon ville inte vara ute så hon kom in. Det slutade med att Tora nog ätit av båda benen, hon är inte bangen att vara ute ensam. Lina får skylla sig själv, jag kan inte stå ute och hålla henne sällskap bara för att hon skall gnaga av sitt ben. Förresten så regnade det rätt så mycket just då.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards