Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Solweig - 10 februari 2011 15:48

Vi hade tur i morse jag och hundarna. Visserligen blåste det kallt så jag gick inte lika lång promenad som jag gick i går, men det snöade inte. 

Brudarna var jätteduktiga för när vi traskar där i skogen som bäst kommer det två rådjur och springer rakt över stigen vi går på. Dom skällde till och sprang några meter efter men när jag sa stopp och kallade in dom kom dom tillbaka direkt. Det tyckte jag var jätteduktigt.

Det är så skönt att inte behöva ha hundarna bundna , vi har ju rådjursmöten varje gång vi är ute så det vill till att lära dom att inte jaga.


När vi kom hem började det snöa och sedan har det snöar säkert över 2 dm tills nu. Jag har skottat gården två gånger. Vi gjorde en jättekort tur ut i skogen efter skottandet och alla väger har drivit igen ute på gärdena. Det är bara inne i skogen som det går att gå.

Så nu blir det till att gå landsvägen igen, det som är så trist.

Av Solweig - 10 februari 2011 15:37

I tisdags var vi ner till Sundsvall. Först blev det IKEA, där vi lämnade tillbaka pryl från Maggan och sedan åt vi lunch.

Efter en fruktlös raid på byggvaruhusen efter ett rör som maken skulle haft, men som inte fanns någonstans for vi ut till Maria.


Där blev vi förplägade med tårta och gott doppa, tackar,tackar!


Maken fortsatte ut till Alnön till dotter Hanna medans jag och hundarna stannade hos Maria. Hanna och hennes kille är så allergiska så det går inte att vara där med hundarna.

Alexander var hemma från Fritids så honom fick jag vara tillsammans med.

Mina stora barnbarn Niklas och Sara kom ju också hem och det var jätteroligt att träffa dom.

Maria skulle ut och rida på eftermiddagen men före det förplägades vi med jättegod fisksoppa.

Sedan for vi hemåt, på vägen hem gjorde vi fikastopp hos systar Karin och svåger Bosse i Holm. Hon har ju också fyllt år så liten present överlämnades.

Efter det var det bara att dra hemåt. Men vi hade ju ändå mött halva släkten på en resa vilket inte är dåligt.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards