Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Solweig - 13 februari 2011 17:59

Det har blivit ett riktigt träningspass att rasta hundarna. Dén senaste snö plus vinden har gjort drivor på en del ställen som det nästan inte går att betvinga. Vi har i alla fall envisats med att gå skoterspåret  två gånger i dag. Löst och moddigt, men det är säkert bra för en tant i sina bästa år! Hundarna besväras inte av snön, dom springer som vanligt i full kareta. 

 

Vi gick genom skogen hem i em. och där hade ingen annan än rådjuren gått. Ett tag hade jag hundarna framför mig, men efter ett tag så fick jag spåra. Dom hängde mig i bakhasorna men gick inte förbi, villket inte var så konstigt, snön gick jäms med deras ryggar när dom stod.


Annars håller vi på och tränar lite inomhus. Lina får ligga passiv, villket hon inte är så bra på, medans Tora får träna att sitta fot, rakt och rätt. Det går faktiskt ganska bra, bättre än väntat.  

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards