Alla inlägg den 30 september 2010

Av Solweig - 30 september 2010 11:24

Jag gräver alltid ner mina amaryllislökar i trädgårdslandet på våren. Sedan får de stå där och växa till sig tills framåt hösten, innan frost. Då tar jag in dom och torkar upp dom ett par månader innan det är dax att sätta dom i jord, för att få blommor till jul. Men i år när jag tog upp mina lökar har jag en blomknopp på en av dom. En blommade och var nästan utblommad. Den med knopp har jag ju haft inne och den ser ut sålunda. Tjusig?  

Har varit dålig på att uppdatera min blogg, men det har varit så mycket annat.

Två dagar har jag varit sysselsatt med att rensa bort allt ogräs och allt annat ur trädgårdslandet. Skall tömma varmkomposten och då måste vi använda jordfräs, som jag inte gillar men annars äter brudarna upp allt som dom hittar i komposten.

Sedan har jag rensat bort massor av avdött material i rabatterna. Jag klipper ju inte ner allt förrän till våren, men man måste hyfsa till det lite i alla fall.

Vi har städat ur husvagnen och fixat den för vionterförvaringen, även kört den dit.

I söndags gjorde jag en liten raid till agilitybanan, vi har ju återträff med kursen på söndag och då måste man ju vara lite på g. i alla fall.

Vi åker ju till Sundsvall på lördag och uppvaktar Alex och på fredag skall Wille och Rasmus vara här så då blir det ingen träning.

I dag måste jag ta itu med tvätt och sedan klippa ner fuchsiorna och ställa in dom i matkällaren. Det är ju kallgrader varenda natt nu och har så varit en hel vecka. 

I kväll har vi knytkalas med grannarna, tre födelsedagsbarn skall firas. Två ända sen i april, men det har varit så mycket i sommar så det har sjkutits fram flera gånger, men nu skall det ske.



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards