Alla inlägg den 3 september 2010

Av Solweig - 3 september 2010 21:16

Kollade mina gamla fotoalbum när jag städade i gillestugan. Hittade detta, min älskade Emil, en helt fantastisk hund. Tyvärr fick han aldrig visa sin sköna lekamen i utställningringen då han endast hade en "kula". Krypt alltså! Men han var djupt älskad ändå. Han var en helt perfekt hund. Trogen lydig och en superkamrat som följde mig när jag flyttade runt under en ganska stökig tid i mitt liv. Men han fanns alltid där.

Hans mamma hade samma föräldrar som den vinstrika Domarringens Frej, som var den västgöte som var mest vinstrik under -70 talet. Hans mamma var Domarringens Eja.

Urtimas Emil, född -74 han blev 11 år. Jag lät honom sluta sina dagar när han fick problem, ville inte utsätta honom för plågsamma ingrepp.

  

Visst är han fin?

Av Solweig - 3 september 2010 13:25

En stor kastrull köttfärssoppa, kycklinggryta med tagiatelle och hemgjord pytt. Allt för 8 personer. Mat till matglada jägare. Maken jagar 7 mil bort och blir kvar hela veckan. alla i laget lagar x antal måltider, lunch , middag. Sedan är det bara att ta för sig. Man har också jaktjäster från södra Sverige som köper in sig i mathållningen. Det är därför som det lagas mat här.

Nu skall jag ta itu med en gräslig hög med ostruken tvätt. Även fixa dagordning till styrelsen på måndag.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards