Alla inlägg den 14 september 2010

Av Solweig - 14 september 2010 15:48

I dag är det ett riktigt surväder, man går bara ut om man måste. (Med hundar)

I går var det ju så fint, varför kunde det inte få fortsätta? Vi var och tränade lite agility i går kväll brudarna och jag. Lina som inte tränat mer än två ggr i år är så på bettet att hon tillochmed gör slalomet felfritt! Inte i rasande fart men helt acceptabelt. Det är faktiskt ganska bra att inte träna så mycket, då blir det så mycket roligare när man gör det.

Vad gäller Tora så går det framåt även där, fast jag har ju inte tränat henne så mycket heller. Vi har börjat med slalomet, har bar en port ännu. Testade balansbommen också. Måste hålla henne så att hoin inte hoppar ner. Hon skall lära sig att gå i lagon fart och stanna på kontaktfältet. Tora tycker inte om de höga hindren, Lina älskar ju allt vad höga hinder finns, speciellt gungan, det har hon alltid gjort.

Vi var och handlade också i går, så jag fick chansen att hitta något läsbart. Det blev Leif GWPerssons, "Den döende detektiven" har läst det tidigare böckerna om Stockholmspoliserna.  Det är inte min favoritförfattare, men en av dom jag ändå läser och har utbyte av. Fördelen är ju att man kan persongalleriet sen tidigare, samt att man kan lägga från sig boken. Är den för spännande eller intressant måste man ju sträckläsa och då blir det ingenting annat gjot och boken räcker så kort stund.

I dag har jag börjat väva en ny matta också, vävning är lämplig sysselsättning när det är trist väder ute.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards