Alla inlägg den 12 september 2010

Av Solweig - 12 september 2010 13:40

heter det ju. Jag har klippt min häck mot gatan på förmiddagen. Har inte kunnat klippa förut då vårt elbolag Jämtkraft har haft ett djupt dike intill min tomt men i gatan. Dom lägger ner rör för fjärrvärme. Vi skall ju inte ha någon fjärrvärme, då vi har jordvärme sedan länge. Men det skall grannarna. I fredags blev det klart med igenfyllningen av diket så nu kunde jag komma fram med skottkärran. Så nu är det klippt! Får väl kritik av maken när han kommer hem från jakten i kväll, han är så petig, det skall vara spikrakt. Villket det inte blir när jag klipper med ögonmått. Men när det växer ut till våren blir det inte spikrakt , så jag tycker att det duger.

Skulle ha klipp gräsmattan och rensat i mina övervuxna rabatter också, men det är så blött. Det regnade 5 mm i natt, så det fär vara till i morron.

  

En av mina älsklingsväxter Marton omgiven av rosor och annat. Den ser ut så här nu med, men omgivningen slokar.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards