Alla inlägg den 7 september 2010

Av Solweig - 7 september 2010 23:59

I går eftermiddag meddelade maken att han skjutit en älgtjur, det var nog Hälge som gick åt!!! Men det var inte bara det, grannlaget hade skjutit en björn. Jaktgästerna från Småland tog bilder och skickade hem, det är ju inte alla dagar man får se en björn, även om den är död.

  

Anita väntar på hallon och det kommer hon att få fortsätta med. Här finns det inga andra skogsbär än hallon. Så dom behåller jag nog själv.

I dag har jag plockat två liter svarta vinbär. Jag gör svartvinbärsdricka som jag fryser ner. Men det går inte göra för stora satser, då ryms det inte i silduken.

Lämpligt med två liter.

Vi har skrapat triss i kväll också, men det blev ingenting. Gerd hade gjort en jättegod citronpaj som vi fick trösta oss med. Men man kan ju undra över varför det skall vara så svårt att vinna lite?


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards