Alla inlägg den 22 september 2010

Av Solweig - 22 september 2010 21:59

Har tömt alla krukor med sommarblommor i dag. Tog också upp daliorna ur sina krukor, men dom står fortfarande ute då det var så mycket jord på rötterna. Måste kolla om det blir kallt i natt för då måste jag täcka rotknölarna så dom inte fryser.

Hade tänkt fortsätta att rensa bort i rabatterna men det började regna så det var bara att gå in.

Det är ju så sent i år. Min Summersnow blommar som bäst nu.  

 Rönnen har också röda bär nu, det har den haft ett tag. Det är ju lite trist när det är som finast när det blir frostkallt. Sedan har jag  äpplen som jag gläds åt. Det är ju inte givet att man kan ha äpplen har uppe, inte överallt i alla fall.

  

Endel ligger i hårdträning, man skall till Sundsvall om två veckor på utställning.

    

Har också kommit mig för att ringa till en släktforskare som forskat på min fars släkt. Det var jätteintressant att få en massa data om fars förfäder. Den älste var från 1691.

Har ju tänkt ta i detta med släktforkning en längre tid, men det har alltid blivit något emellan. Men nu skall jag börja med att fixa till ett släktträd som man sedan kan fyllan i med släktingar allt eftersom am  hittar dom. Börjar väl med pappas släkt eftersom jag har fått lite underlag om dom.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards