Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Solweig - 20 januari 2010 18:59

Min sista amaryllis står på köksbordet och är vacker. Har haft 8 st från den som blommade i november till den här sista. En del av dom är såna som jag har haft ute i trädgårdslandet unde sommaren och tagit in för vinterförvaring. Dom har sedan visat en blomknopp så då måste man ju sätta dom i jord. Har också köpt några nya, gör alltid det varje år. Jag älskar amaryllis. Tycker dom är så maffiga och tacksamma. Man kan inte misslyckas med en sån.

  


I dag har jag inhandlat vårens första tulpanbukett, det är också en ljuvlig blomma, speciellt så här på vårvintern då man drömmer sig fram till våren i trädgården med tulpanerna där. Satte faktiskt nya tulpaner i höstas, blir spännande att se hur många som kommer upp. Vi har ju rådjuren, men dom har inte varit i min trädgår och förstört på våren , det är på vintern som dom förstör och biter av.

  

Här står brudarna och kollar om det är nån som dristar sig att gå i deras skog.

Dom anser att skogen närmast tomten tillhör oss.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards