Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Solweig - 19 januari 2010 17:29

I kväll är första styrelsen i trädgårdsföreningen för år 2010. Jag hat ju sagt upp mig så jag avgår på årsmötet i mars. Har innehaft nästan alla befattningar som finns i föreningen. Har varit ordf. sekreterare och nu har jag varit medlemsansvarig i flera år. Det får räcka.   

Jag blir ju kvar i Brukshundsklubbens styrelse, som sekreterare. Det är rätt mycket jobb med det så jag klarar mig.

Sen måste man väl lägga ett kol på redaktionskommittén i Västgötaspetsen. Går och funderar vad man skulle kunna hitta på.   

Man bor ju lite på sidan om, om man säger så. De flesta aktiviteterna går ju av stapeln i södra sverige.


Har i alla fall anmält Tora till agilitykurs. Det skall bli roligt att se hur lättlärd hon är. Lina var ju ganska olika hur det   brukar vara, hon älskade ju alla höjdhinder inklusive tippbrädan från första stund. Tippbrädan är det bästa hon vet. Den kan man använda som belöning. När jag tränar slalom med henne får hon gå tippbrädan varannan gång som belöning.

Därimot tycker hon inte om platta tunneln.

Av Solweig - 19 januari 2010 14:19

Sakta men säkert håller vi på att tina upp ur vår istidsvinter. Solen skiner och graderna är acceptabla. Dagens morgonpromenad blev 2 1/2 km och var jätteskön.

Man blir på bra humör när man får vara ute och göra en riktig promenad, inte de små korta som vi varit hänvisade till under kylan.

Även hundarna blir lugnare när dom får rasa ut på längre sträckor.

Vi är ju privilegierade som bor som vi gör, man behöver inte göra annat än öppna grinden och gå rakt ut i naturen. Sedan kan man nog gå nästan hur långt som helst utan att gå på trafikerade vägar. Det innebär att hundarna alltid är lösa och springer dubbelt så långt som vi går. Om det är därför eller vad det beror på vet jag inte men man är i den lyckliga omständigheten att inte ha några krämpor att tala om. Mår med andra ord som en prins eller skall man säga prinsessa?


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards