Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Solweig - 7 januari 2010 17:04

ibland är det upp och ibland ner. Just nu är det mittimellan, fast jag är ganska irriterad, har trätt fel i väven så jag måste gå igenom nästan halva och korrigera. Det innebär att det åter går åt en halv dag som man inte kan klaga på att man inte har något att göra, så ingenting ont som inte har något gott med sig.

I natt var jag inte så glad, rådjuren har ätit upp nästan hela mitt lilla äppelträd samt bitit av rosenbusken som sitter på sovrumsväggen.  Ja den sitter utanpå!! Man hör hur det skrapar i väggen när dom är på rosenbusken, jag upp och ruskade liv i hundarna, ut med dom på rådjursjakt!

Vi har ju staket runt tomten så hundarna är alltid ute på tomten lösa. Tydligen stack rådjuren innan hundarna fick korn på dom för det hördes inte ett ljud. Efter en liten stund var hundarna på bron och ville in. Annars på kvällarna är det ståndskall på rådjuren som håller till utanför staketet. Jag tycker faktiskt det är bra om hundarna håller rådjuren på avstånd. I fjol åt dom upp massor av växter oich toppade alla buskar dom kom åt, det vill jag faktiskt vill bestämma själv, om det skall toppas eller inte.


Har klippt klorna på brudarna i dag, Lina är det lätt att klippa men Tora hon är som en orm, hon vill inte bli klippt.Det är ganska konstigt, Tora får jag borsta tänderna på hur lätt som helst, hon sitter bredvid mig i badrummet och vänter på att bli borstad. Lina däremot går och lägger sig i sin säng, henne får man komendera in i badrummet och då kryper hon nästan. Men med klorna är det precis tvärt om.

Det är trist när det är så kallt ute, man kan ju inte vara ute och aktivera hundarna,idag har det varit godissök i källaren. Det är en mycke uppskattad aktivitet. Det gäller att gömma godisen så svårt det bara går. Bra träning också, hundarna får ligga uppe i köket och vänta medans jag gömmer.


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards