Alla inlägg under mars 2008

Av Solweig - 6 mars 2008 16:38

Man varnar på radion för snöstorm i fjällen. Kan tala om att här blåser det och  snön yr så fönstren är heltäckta av snö, men solen skiner! Skulle gå och träna hund i kväll. Det blir ingentig av det i den här stormen!

Av Solweig - 6 mars 2008 09:04

Det märks att skolorna har ledigt. Jag som tränar hund på skoterspår får vara ute tidigt för att inte hamna i racet. Det är full fart hela dagen och långt fram på kvällen. Men det finns väl inte så mycket annat att roa sig med när man vuxit från byggklossarna och man inte är idrottsintresserad.


Det är kul med Lina, hon går bredvid mig och tittar upp på mig, ska vi inte träna snart?Ser det ut som hon frågar.


Köpte ju en tandborste till Lina när jag var på stan förra veckan. I går så skulle vi testa för första gången. Vad har du för dig undrade Lina? Skall du gräva ut något jag ätit?

Hon är ju underbar, litar på mig 100%. Blir inte rädd. Det är lika när vi skall klippa klor, när jag tar fram klosaxen och sätter mig på en låg pall hoppar hon själv upp i mitt knä. Det har hon gjort nästan från första gången.


I dag skall vi börjar träna med apportblocket, fick goda råd av Britta H i går hur jag skall göra, så nu skall här tränas.

Det lär ta tid. I kväll skall vi gå på allmänträning på BBHK. Vi har inte varit där på länge. Lina har ju klöpt nyligen och under den tiden brukar jag inte vara där. Man får träna även då med tikskydd, men jag brukar avstå.

Solen skiner fortfarande och Ebba har namnsdag!

Av Solweig - 5 mars 2008 10:05

Man kan ju undra hur man gör för att bli en vinnare? Måste man köpa 100 lotter eller?  Vi är tre stycken glada, som tidigare gjorde V 75 varje lördag och inte vann något att tala om. Vid jultid tyckte vi att hästarna kostat oss nog så vi beslöt att dra ner på spelandet, det finns ju så många spelberoende tidigare så vi skulle ju inte bli sån. Men lite gambling ville vi ju ha ui alla fall. Därför bestämdes att vi skulle köpa två Trisslotter i månaden och sedan ha skrapkväll tillsammans. Då kunde vi passa på att byte information om vad som hänt den senaste månaden också om vi inte visste!

Det var en sån kväll i går kväll. Så vi skrapade och hoppades på turen. Men... det blev bara femtio kronor! Vad hade vi väntat oss? I sanningens namn är man väl för mycket optimist, men det är väl tur att man är det!

Av Solweig - 4 mars 2008 17:44

Solen strålade när vi gick ut i morse. Det var -14 grader och snön gnistrade.  Här är det ju så att vi måste ha snö till påsk. Annars får turisterna inte uppleva den vinter dom har förväntat sig. Nu har vi minst 70 cm snö så det räcker säkert till påsk.

För egen del skulle det få vara slut på vintern nu, men jag bestämmer inte, det gör "väderguden" eller vem det nu är.

Tog några bilder när vi var ute.

Mitt på dagen droppar det från taket och vi hade + 15 grader på glasverandan, jag tog med mig kaffekoppen ut.

Annars har jag satt frö i dag. Det skall bli sommarens fägring i kruka och rabatt. Ja för den delen även i växthuset då jag satte tomater också.

Skall sätta potatis och morötter i hink sedan för att få tidig skörd. Sätter ut i växthus när det blir varmare ute.

I kväll skall vi träffas och skrapa triss jag och mina grannfruar.


Av Solweig - 3 mars 2008 20:03

I dag har solen strålat hela dagen.

Fast dagen började med hundpromenad klockan halv åtta och sedan snöskottning, för det hade snöat nästan en dm  i natt. Hann skotta grannens gård och halva vår innan plogtraktorn kom.

Vid lunchtid gick vi ut på långpromenad, delvis efter vägen. Måste koppelträna ibland annars går det inte att gå med koppel. Det blev nog över två km. I kväll har jag varit på agilityplan och tränat lite agility. Vi var bara tre stycken som tränade. Carina, Roger och jag. Planen var inte plogad så vi fick extra träning att springa i 1 dm snö. Hoppas att det är plogat på torsdag då vi har lydnadsträning där.

Har fått en ny bild av Fredriks Emilia, söt eller hur?

Av Solweig - 2 mars 2008 15:35

I dag har det varit Vasalopp,Lina som vaknar tidigt väckte mig klockan sju och ansåg att nu var det dax att gå ut. Så man kröp ur sänghalmen och drog på sig utekläderna.

Det snöade lätt och hade nog gjort det även i natt. Men det är skönt tidigt på morronen, vi gick den vanliga rundan på skoterspåret. Tränade platsliggning och fot och stanna.

När vi kom hem hade husse kokat kaffe och det var bara några minuter till Vasalopsstart. Sedan satt vi och tittade på Vasaloppet till de tio första gått i mål.

Då tog vi på oss och följdes åt på en hundpromend. Det var inte så lättgått då det är mycket nysnö, men då får man ju mera motion så varför klaga?


Skottade bort snömn från vår och grannens gård. Det är ju tö så det är lika bra att ta bort den innan det blir så mycket, för det är tungt.

I kväll har vi styrelsemöte i Brukshundsklubben hos Mona. Det är första gången för mig. Jag skall hämta Inger på vägen dit.

Av Solweig - 1 mars 2008 19:35

Här har man inga sovmornar! Kattorna och Lina skulle ut klockan sex. Lina skäller och vill in ganska fort. Sedan har hon legat och hållit sig lugn till framåt åtta, men nu har hon börjat att kräva att jag stiger upp klockan sju.

För att inte väcka husse som älskar sina sovmornar är det lika bra att stiga upp och gå ut.

Det är ju ganska fint så där tidigt. Tyst och lugnt innan grabbarna på skotrarna vaknat och börjat sina race. På helgerna kör dom hela dagarna.

När vi ätit frukost och kollade skidskytte på TV:n ringde min syster och svåger som hade varit och kollat snickerimaskiner i närheten. Dom ville ha förmiddagskaffe. Kul att dom tittade in. Som vanligt blev det en massa blomprat oss emellan.

Har skickat SMS till grannen som är i Tailand och fyller år, hoppas att det kommer fram.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards