Alla inlägg den 29 mars 2008

Av Solweig - 29 mars 2008 09:32

Är man hundägare behöver man aldrig ha sovmorron! Åteminstone inte om man är matte till Lina! Hon vaknar punktligt vid sextiden och skall ut och pinka. Det gör hon själv på tomten. Man släpper ut henne genom balkongdörren i sovrummet och kryper tillbaka i sängvärmen. Men! det tar ca fem minuter så står hon utanför entredörren och skäller och ska in.

Man hasar sig upp och släpper in henne. Hon går snabbt som ögat och lägger sig i sin Bia bredvid min säng och jag kryper för andra gången ner och somnar om. Klockan halv åtta är det dax igen, då står hon med framfötterna på min sängkant och snackar. Då är det bara att stiga upp och gå ut.

Då går det inte att få henne att gå ut själv. Nä, då skall matte med ut.

Husse säger att hon är bortskämd, det är hunden som styr ditt liv säger han.

Jag har ju vant henne med att ha dom rutiner hon har för att hon skulle bli rumsren när hon var liten och det sitter i.

Se kan jag ju säga att det är ganska skönt att gå ut på morron tidigt, det blåser nästan aldrig då även om det senare på dagen är nästan storm.

I dag skall jag sätta resterande frön som jag inte satt.

Det har kommit upp bra det jag satte för ett tag sedan, men det är för tidigt att börja skola om.

Husse har dragit ut på en av sina fisketurer , men Lina och jag strejkade i dag. Det är ingen mysfaktor att sitta på en sjö i dag.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards