Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Solweig - 24 mars 2008 19:40

Det var -22 grader när jag gick ut med lina i morse. Men det var sol. Vi bestämde att åka ut på någon sjö och se om vi kunde hitta en eller annan röding.

Sagt och gjort. Kaffe och mackor fixades och maggotburkar plockades fram. Det bar av till Singsjön som ligger en knapp mil härifrån. Vädret var jättefint, även om det började blåsa ganska mycket mitt på dan. Men solen sken och det var jättemånga fiskare ute på isen.

Hur många fiskar det var under vet jag inte, men Ingvar fick två abborrar det var allt. Själv kände jag inte en fisk, frös bara om händerna. Vi hade ju Lina med. Hade tagit med en liten dyna som hon kunde sitta på om hon ville.

Men hon sprang mest runt oss, och snusade i snön. Man hade drivit en renhjord över sjön tidigare så det fanns efterlämningar som smakade bra!

Det kom också flera hundar förbi där vi satt, men vi sa till henne att hon inte fick gå fram till dom och det gjorde hon inte. Hon är jätteduktig. Men då får hon ju vara lös jämt också!

Av Solweig - 24 mars 2008 16:56

Påskdagen vann Ingvar en pimpeltävling till i Hällingen en by strax intill Holmsjöändan. Så det var en nöjd gubbe som for hem i går.

Av Solweig - 24 mars 2008 16:36

Ja så har vi firat påsk igen!

Åter till trditionerna, vi har firat Påsk hos min syster de senaste 12 åren. Helgen firas med pimpeltävling på dagen på påskafton. Pimpeltävlingen är en tävling där min syster och min familj tävlar både sinsemellan men också med familjen Lingefeldt som är grannae till min syster. Sedan äter vi middag tillsammans på kvällen med prisutdelning och sång och musik.

Årets middag hade Timrå hocky som tema.

Ingvar vann pimpeltävlingen och tog hem vandringspriset som gått runt i tolv år! Då var han glad! Sven tvåa och Bosse trea.

Mina flickor var också med och alla barnbarn, jätteroligt. Huset fullt hos Karin. Emma, Christoffer, Björn och Erik var också hemma.

Några bilder här under från pimplingen och middagen.




Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards