Alla inlägg under mars 2008

Av Solweig - 13 mars 2008 10:13

Det har snöat regnblandad snö hela natten. Alla skoterspår som vi tränar och går på när vi är ute Lina och jag har blötts upp så man går som itrappan som fanns upp i lustiga huset på Gröna lund.

Västgötaspetsar är ju robusta typer som inte låter sig besväras av djupsnö, det springs och rullas lika mycket som vanligt. Vi tränade också lite ligga kvar och sitta kvar.

Efter lunch skall jag till frissan och bli frisserad. Har klipp mig själv det senaste året, men just nu är håret axellångt.

Billig frisyr men det blir ju så varmt, som att ha vintermössan på hela tiden.

Resten av dagen måste tillbringas vid mattväven.

Skall också sätta den del frö, får se vad det blir. Tomaterna har kommit upp!

Men dom är för små att skola om.


Av Solweig - 12 mars 2008 17:51

Nu har det blivit rent ut sagt skitväder! Plusgrader, snöblandat regn och blåst, sämre kan det inte bli. Man ser ingentig ute då glasögonen muras igen av blötsnö, fy. fy, fy.

I dag har jag varit i vävstugan fyra timmar, har vävt en meter. Det vävs måndagar och onsdagar. Eftersom jag är som man säger gästvävare är jag ju där när dom andra är där.


Mötet i går på trädgårdsföreningen var bra. Många saker blev bestämda.

Nu återstår årsmötet, sen kan jag ta det lite som jag vill.


Har i dag varit i kontakt med Enaforsholm. Vi skall ju göra en bussresa dit upp i sommar med trädgårdsföreningen. Håller på att planera. Har tagit kontakt med Alnarp, det är ju där dom finns dom som sköter trädgården uppe i Enaforsholm.

Av Solweig - 11 mars 2008 11:04

I dag blev det en riktig långpromenad.  Vet inte hur långt det är men stegräknaren markerade 11300 steg och det blir väl över 5 km.

Brukar ha stegräknaren för att kolla hur långt jag går, det finns ju inga markeringar när man går i skog och mark.

Måste åka ner till brevlådan i dag. Mitt äldsta barnbarn fyll 18 år i morron. Det är inte klokt vad tiden går. Tycker det inte är länge sedan han var liten och var här och vi gick på badhuset och djurparken. Nu har han andra intressen.

Men så är det väl ju äldre man blir desto fortare upplever man att tiden går.

Resten av dagen skall tillbringas vid mattväven så den blir färdig nån gång. I kväll har vi styrelse i trädgårdsföreningen hos Pia.

Linus vår kattpojke har sin egen "blomma" han måste ha kattgräs annars äter han upp mina blommor.



Lina stannar när vi är ute och väntar på mig, kommer du nån gång?

Av Solweig - 10 mars 2008 22:40

I kväll har vi varit och tränat lite agility, både hopp och slalom. Det var inte så halt på agilityplanen som jag trodde.

Vi var fyra stycken som tränade i kväll.  Jag har också kommit så långt i träningen med apportblocket att Lina tar det i munnen, men hon håller det inte ännu, men förhoppningsvis kommer det!



Av Solweig - 10 mars 2008 15:19

Nu har det blivit halt! Det regnar och är flera plusgrader, man får ha dubbade skor för att inte gå på näsan. När Lina och jag var ut tidigt i morse kom det tre älgar och korsade vår väg. Lina stack som ett skott efter dom men kom tillbaka när jag visslade. Hon skäller inte uten är helt tyst. Hade ingen kamera med för det var så disigt att jag inte räknat med att det var läge för fotografering. Beställde klippning innan jag for på vävstugan, skall låta lockarna falla på torsdag!

Började väva en ny pläd i dag, hann inte så mycket, flätade frans och vävde två decemeter.

I kväll har vi varit och tränat lite agility, både hopp och slalom. Det var inte så halt på agilityplanen som jag trodde.

Vi var fyra stycken som tränade i kväll.  Vi har också kommit så långt i träningen med apportblocket att Lina tar det i munnen, men hon håller det inte ännu, men förhoppningsvis kommer det!



Av Solweig - 9 mars 2008 09:03

Lina hade inte sovmorron i dag, hon sprang runt och skulle ut klockan halv sju! Det gick inte få henne att gå och lägga sig.

Så då fick matte dra på kläderna och gå ut. Det är ju jätteskönt att komma ut tidigt, nu var det nollgradigt och inte så mycket vind. Men det var ingen sol.

Husse som skulle på pimpeltävling var uppe när vi kom hem igen.


I dag har vi lydnadstävling klass I och II i klubben. Men jag tänker inte gå och kolla. Vi har tävling i maj också då är det säkert bättre att stå och se på.

Själv väntar jag otåligt på att kursen i tävlingslydnad skall börja.


Men först skall vi delta i en veckokurs i handling, det skall bli spännande. Har gått en helgkurs för Gerard Ó Shea i fjol, men eftersom man är novis då det gäller utställningar kan det behövas mera kunskap.

På eftermiddagen drack vi kaffe på glasverandan, det var 18 grader varmtdär ute.

Yngsta dottern med tvillingpojkar kom på eftermiddagen så vi drog ut i skogen med barn och hundar. Det var ju så fint väder. Sen fick dom middag innan dom for hem.




Av Solweig - 8 mars 2008 15:35

När man vaknade i dag och vickade på  persiennen var det yrsnö, igen!

Det hade nog snöat en stund för när jag kom ut var det 1 dm nysnö. Jättejobbigt att gå ute på gärdena där det drivit igen. Jag gick där jag trodde att skoterspåret låg. Men rätt som det var gick jag nog bredvid för jag sjönk ner till knäna! Det gick inte att se var spåret var, men man fick ta sikte på något framför sig som man vet var det ligger i förhållande till spåret och sen gå.

Försökte gå så att jag hade vinden i ryggen, och slippa snödrevet i ansiktet.

Det blev ingen träning i dag. När vi kom hem skottade jag gården. Grannarna kommer hem i dag så dom får skotta sin gård själva. Har man latat sig i Tailand i flera veckor har man säkert ork!

Sedan har man tillbringat tiden framför TV. Gillar man sport har man ju inget att klaga på. Grattis Södergren och grattis Charlotte Kalla!

Dom båda bor ju här i Östersund.

Jo det har blivit träning inne med apportblocket. Lina är ganska tjurig vill inte ta det ännu, men vi fortsätter.


Av Solweig - 7 mars 2008 09:21

Vinden har mojnat men det är inte lungt! Gårdagens eftermiddag var inte rolig. Tur att man inte var Knalle och stod på torget i stan. Vi har ju marknad detta veckoslut. Det brukar vara skitväder då endera är det kallt eller så blåser det. Men vädret kan man ju inte göra mycket åt, annat än klä sig rätt.

Det är säkert lugnare att gå till Curlinghallen och titta på Junior-VM i Curling. De Svenska ungdomarna sköter sig jättebra. Är snart i final.


Var inte på träning i går kväll, det blåste för mycket.

Det är ju 14 dagar till Påsk, vi brukar säga att efter Påsk brukar snön försvinna, hoppas att det stämmer i år också, jag längtar till våren och blommorna. Tänk när det ser ut som på bilden under...



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards