Alla inlägg under juni 2010

Av Solweig - 20 juni 2010 10:10

Trots det minst sagt usla vädret blommar vårblommorna. Guckuskon är helt utslagen, liljekonvaljer har slagit ut, midsommarblomstren slår snart ut. Det är ju förunderligt då det är så kyligt och blött. Men det är kanske med blommorna som med gräsmattan, bara det är över + 5 grader så växer det?

Av Solweig - 19 juni 2010 21:51

Dagens Prova På blev bra trots det misserabla vädret. Det kom rätt så många besökare när man ser till den mängd aktiviteter i byn den här dan. Men det är ju märkligt att det inte kan få vara fint väder nån gång när man kör aktiviteter. Det var dåligt väder i fjol också.

Hur som helst är det gjort nu. Vi var ett litet gäng som avslutade dagen med att grilla och umgås i klubbstugan innan vi for hem till våra respektiven hem.

Det man kan säga är att vi inom klubben har en mängd trevliga och duktiga hundmänniskor, ibland undrar man hur man skulle kunna ge dem den uppmuntran de så väl förtjänar.

Det är en fråga som måste tas upp i styrelsen.

Av Solweig - 18 juni 2010 21:05

Det har regnat nått kopiöst hela dagen. När vi tömde regnmätaren vid tretiden hade det regnat 50 mm. Nu vet jag inte för jag har inte kollat. Just nu är det uppehåll men det är kålsvart på himlen så det skulle inte förvåna om det kommer mera regn.

Man bävar inför morrondagen. Har i alla fall handlat fikabröd och hanburgare. Köpte också en balja som skall vara under diskmaskinen.  Åke var hit med priser nu i kväll.

Så får vi väl se om det kommr några i morron, Det är så mycket aktiviteter i morron. Både här i Brunflo och på TV:n.


Jag har bakat bullar i dag samt chokladmuffins.

Blir det uppehåll på söndagn skall jag sätta ut all plant.

Av Solweig - 16 juni 2010 21:21

I dag har vi röntgat lilla Tora, så nu biter vi på naglarna till vi får svaret från SKK. Har skickat betalning i dag, får se hur länge det dröjer. Anita! Du var först med att gratulera, så det så!!!

Anita vill ha proffskort, hur skall vi fixa det?

Detta är vad vi har i dag.

  

Måste ju visa dom fina rosetterna.

  

Anita undrar om hon är tjock, nej hon är kraftig.

  

Av Solweig - 15 juni 2010 19:46

Ja så har man investerat i en ny kamera, ingen värstingapparat men i alla fall en som tar snabbare bilder än mina två "gamla". Så nu får vi se om jag och Maggan kan få till en snygg bild på Tora. Har den på prov, är den inte bra byter jag!


Annars har jag varit och bunkrat prylar till Brukshundsklubbens "Prova På dag på löradg. Vi får väl se hur många som inte sitter och hänger framför TV:n för prinsessbröllop.

För egen del är jag inte intresserad, men det finns tydligen många som är.

I morron klockan 10.00 skall Tora röntga sina höfter. Det blir spännande att se om hon har friska höfter, man hoppas ju det.


Sedan skall jag till Maggan med hennes blommor.


På kvällen skall vi ha träff i Slansve inför lördagen. Nu skall jag se Brasilien spela fotboll, det är en av de lag jag vill se. Är inte så intresserad att jag ser varje match.


Av Solweig - 14 juni 2010 18:35

I dag har man liksom gått runt och försökt smälta gårdagens upplevelser. Lite matning av tvättmaskinen och städning av husvagn har också företagits.

Det är ju inte konstigt om man blir lite yr i hatten.

Det var Toras andra "riktiga" utställning. Hon blev 5:e bästa valp i fjol i Svenstavik, men det räknas ju liksom inte. Sedan ställdes hon i Sundsvall i maj och blev BIM och fick sitt första cert.  Att då i sin andra utställning bli BIS placerad känns ju lite overkligt. De kort som dottern tog blev inte så bra då jag nog inte kunde konsentrera mig och det kände nog Tora.

Men det är som det är.

  

Detta trodde man inte.

  

Blågul Hund, då var man förberedd.

  

Här är man tagen! Inser att man nog bör träna att ställa tösen, men det är ju så brottom i dom här lägena.

Av Solweig - 13 juni 2010 22:46

Lördag middag stuvade vi det sista i husvagnen och drog mot Vännäs. Det går inte så fort när man drar husvagn men vid sexsnåret var vi framme i alla fall. Jag hade boka plats på campingen som ligger intill utställningsplatsen. Vi riggade och satte på grillen för mat måste man ha. TV:n fixades för fotbollen skulle ses. Efter mat och fotboll var vi upp på utställningsplatsen och reste både vårt och Maggans tält. Det såg inte ut som om det skulle börja regna på stört men det blåste halv storm så vi fick fästa tälten ordentligt.

Sedan väntade slafen.

Tidig morron blev det på grund av alla skällande hundar runt oss. Jag rastade brudarna innan det blivit så mycket folk ute, då kund dom vara lösa och springa av sig innan utställningen började. Solen sken från en molnfri himmel och fåglarna sjöng.

Tora startade ju som 2:a i ringen så det gällde att vara klar i tid. Men tänkte jag vi far väl hem efter det att Maggan är klar i sin ring.

Tora skötte sig jättebra, fick CK och Cert. Lina föll inte domaren på läppen, hon hade för mycket vitt så hon åkte ut med en 2:a.  Snopet, men Tora blev ju BIR på det viset.

Då måste vi ju vara med i gruppen, så jag hjälpte Maggan med hundbyten, hon ställde ju tre hundar. Hon skulle ha gått med en av mina om båda gått vidare.

Sedan tog vi siesta, vi fikade och hundarna sov, såna gånger är det skönt med husvagn.

14.30 skulle gruppen avgöras enl. program. Så vi infann oss och det blev en lång väntan innan det blev grupp 5, men sen var det då vår tur. Döm av min förvåning då hund efter hund endera utgick och sedan fick lägre placeringar. Tora  vann gruppen!!! Då tänkte vi att nu är det nog slut, så vi rev tälten för att vara klara när finalen var klar.

Sedan efter det var det Blågul hund, då hade alla konkurenter åkt hem så den segern blev lätt. Sist finalen, då var man så tagen så när det blev klart att Tora bliv BIS 4:a var man nog inte riktigt med!!!

Men det var jätteroligt, det måste medges.

  

Nu är allt över och matte är i chocktillstånd, Tora är mest trött! Maggans alla vovvar fick också vara med.

Av Solweig - 10 juni 2010 21:00

Min man var till Göteborg för någon vecka sedan, på vägen hem tog han en annan väg än vi brukar i hopp om att få se en björn. Han körde upp till Särna och sedan en liten väg mot Sveg. En bit från Särna får han se något som han tror är björnar på vägen. Han saktar in och när han kommer nära ser han att det är vildsvin, en hel flock med både vuxna och kultingar. Förvånande att dom finns så långt norrut och så fjällnära!

  

Mysig,eller hur?

  

Alla kom inte med men det var ganska många.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards