Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Solweig - 9 juni 2010 21:12

Jag har i hela mitt liv varit en föreningsmänniska. Vet faktiskt inte hur många föreningar jag tillhört under åren. Har ju flyttat en del vilket gör att man slutat i de föreningar som man tillhört på orten man lämnar.

Just nu är jag medlem i en del så i kväll har jag bevistat första styrelsen i Föreningsarkivets styrelse. Det skall bli intressant att se vad som försigår i den styrelsen. Vet ju vad Föreningsarkivet är, har ju lämnat in protokoll och en del annat när jag slutade som ordf. för den fackförening som jag var ordförande för i 14 år.

Men det är mycket som man inte vet. Visserligen är jag ju inte född i Jämtland så mitt intresse  skulle ju vara större om det handlade om min egen hembygd. Men som den nomad jag är får jag väl intressera mig för Jämtlänningarna, jag har ju bott i Jämtland i 30 år nu så  lite Jämtlänning har man kanske blivit, men inte mycket!

Jag är ångermanlänning i själen och lär så förbli.

Det har varit ruskväder på förmiddagen i dag men på eftermiddagen sken det upp och blev sol och fiunt väder. Genast blev det varmare också.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards