Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Första snöskottarmorronen

Av Solweig - 31 oktober 2012 07:27

Det snöade ju ca 1 dm i går natt. Så i går morse var det bara att fatta snöspaden och ta itu med snön. Man får ju gratis motion, men inte tycker jag att det är så roligt. Några som tycker snö är rolig är hundarna, dom är jätteförtjusta i snön.När jag var färdig ute kändes det lämpligt att gå inomhus och baka matbröd. Man är ju snål, hade två jästpaket i kylen sådå blev det bak. Man borde baka allt sitt matbröd, lika som att man bakar fikabröd. I dag skall jag städa huset. Det blir ju fort skräpigt när man har tre hundar. Nu när snön kommit blir det inte så smutsigt inne. På torsdag kväll har vi andra valpkursen ute, hoppas att det inte snöar då. Det räcker att det är så mörkt, det är så dåligt lyse där vi håller till.

 
 
Anita Whitmarsh

Anita Whitmarsh

31 oktober 2012 10:34

Här har vi underbar frost, har alltid gillat den typ av kyla och "vit het"

http://www.svedala2u.se

Solweig

31 oktober 2012 18:21

Skönt bara att det frusit till så att det inte följer med så mycket "skit" in. Här har vi ju vinter som du sett. Maken tillbringar alla vardagar på skidstadion och sedan jagar han på helgerna. Så honom ser man inte mycket av. Nu på lördag skall jag ställa Julia på inoff. som vi har här då så då får han vackert vara hemma hos "tanterna". Även Julias bror Akke skall ställas. Spännande att se vad som tycks. Vi har ju inte "riktiga" domare utan ringsekreterare och uppfödare som dömer.

 
Maggan

Maggan

1 november 2012 20:39

Nu har du lite fel mammsen ;) 1 av dom 3 tilltänkta domarna är aktoriserad domare...kanske inte på alla raser hon dömer men hon har en domar utbildning i bagaget så lite borde hon kunna ;)Sedan är den 2:a på väg att bli domare..=) Och sista domaren är en mycket anatomikunnig uppfödare så vi har tur ändå...som har så kunniga inoff domare här hos oss <3

http://www.jackdows.se

Solweig

3 november 2012 19:53

Det visade sig vara bra domare, så ingen skugga skall falla på dom. Men eftersom jag inte visste vilka11 av dom var dom var samt att dom andra inte var färdiga domare så skerv jag som jag skrev.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Solweig - 9 juli 2017 11:44

Finvädret har återkommit och man har rensat och gallrat så nu är man ikapp med ogräset. En kväll i veckan tog vi båten och for ner på Näkten, det var nästan vindstilla så det var nästan perfekt. Vi körde långdrag och jag fick två öringar, den på bi...

Av Solweig - 2 juli 2017 21:22

Vi har haft några dagar med jättefint väder. Ingvar har slipat och betsat alla tre broarna, han har också fixat fönsterbräda i ett av köksfönstren som ingen hade. Själv har jag nästan hunnit rensa alla rabatter klart, sen är det bara till att börja...

Av Solweig - 19 juni 2017 20:30

Tiden går fort när man har roligt, säger man ju. Men ibland går det fort även om man inte har så roligt. Jag för en ojämn kamp mot ogräset. Det har ju varit så torrt tidigare att ogräset har inte växt så mycket. Men i fredags kom det regn och sedan...

Av Solweig - 12 juni 2017 21:30


Vi har ett växlande väder med små regnskurar med jämna mellanrum. Man blir inte direkt blöt men det hindrar ju solen! Jag rensar i kapp med ogräset. Ännu ligger jag efter, hoppas hinna ikapp innan fredag e.m. Då skall jag åka till Maggan och gräv...

Av Solweig - 8 juni 2017 10:42

Efter ett långt uppehåll skall jag försöka återuppta skrivandet lit mer kontinuerligt. Det har inte hänt så mycket under uppehållet. Maken har gjort sin sytostatikabehandking klar nu för två veckor sedan. Han mår så där, men det går ju inte göra...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Östersunds väder

Väder Östersund

Superninjas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards